Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Filmer


kirreht

Rekommendera Poster

Hej! Jag kan itne kolla på filmer på min dator. Jag kan endast kolla på filmer på nätet som har ngn slags flash spelare eller ngt sådant. Jag tror det är ngt med grafikkortet ngn som kan hjälpa mig?

 

Skulle va jävligt tacksam fr hjälp:)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det funkar exakt lika dåligt. Grejjen är att jag kan sätta igång filmen med allt men när jag har kollat i 10sek eller ngt börjar hela skärmen blinka svart sen tillbax till sin vanliga färg sen efter 10-20 ggr blinkande hänger sig datorn och man måste starta om den med på/av knappen...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad för grafikkort och dator i övrigt? Har det tidigare fungerat att titta på filmer eller är det ett problem som alltid funnits? Vad kan tänkas ha hänt annars?

Har du senaste drivrutinerna för grafikkortet ex.v.?

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har en dell dimension 4600 med ett grafikkort som heter Nvidia GeForce FX 5200. Det funkade ungefär vid jul sen har det bara blivit värre och värre. Jag har ingen aning vad som hänt sen. Jag har laddat ner de senaste drivrutinerna från deras egen hemsida, men inget resultat.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fungerar spel på datorn?

 

Är annars resultatet detsamma oavsett om det är MPEG2 eller DivX filmer? Eller annat för den delen?

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja spel fungerar bra på den. Fast de flesta laggar väldigt mycket... Det är ju även dvd filmer som inte fungerar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...