Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Startproblem och Msimn-bekymmer!


Lisbeth Boström

Rekommendera Poster

Lisbeth Boström

Ibland när jag slår på datorn, kommer den bara till Windows-98-loggan. Sen står den där och stampar. När jag slår av den igen, kommer det upp alternativ om felsäkert läge m m. Dessutom försvinner också CD-enheten från listan i Den här datorn. När jag startar om den igen funkar det som det ska. Däremot har alla mappar ändrats så att de inte längre visas som webbsida. Det här problemet hade jag för några månader sen. Sen var det bra fram till nu då. Nån som vet vad det beror på?

 

Jag har ännu ett bekymmer. När jag varit på Internet, kopplar ifrån och sedan vill gå in i t ex Word, går det icke. Trycker ctrl,alt,delete och ser då att det står "Msimn svarar inte". Detta händer också när jag går från Internet till Outlook Express. Konstigt nog har även detta bekymmer funnits tidigare, försvunnit för att nu plötsligt dyka upp igen. Nån som vet nån bra lösning på detta irritationsmoment?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Niklas Sörman

Problem 1:

Märkligt problem kolla igenom autoexec.bat vad du har för drivrutiner och annat som startas där. Testa att ta bort de du inte behöver. Fungerar inte det - testa ominstllera Windows. Fungerar inte det heller - Testa plocka ut dina tillbehör såsom ljudkort mm. en i taget och testa om det fungerar så ser du om någon av dina tillbehör strular. Om inte heller det fungerar - leta upp din gamla 386-a från 87 ur garaget och använd den istället ;-)

 

Problem 2:

Msimn är den exekverbara filen som innehåller huvuddelen av Outlook Express.

Testa att ominstallera Outlook Express i Lägg till / Ta bort program i Kontrollpanelen, peta på fliken Installationsprogram för Windows.

 

/Nikl@s

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...