Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows moviemaker


Paema

Rekommendera Poster

Hej!

Inför min lillebrors student gjorde jag en liten film med fotografier som jag lade på text o musik på.

 

Valet finns ju att spara filen på cd-skiva, så det gjorde jag. jag är rätt kass på det där med filval os.v. Jag fattade inte att det inte skulle gå o spela den i en dvd. Nåväl, drog iaf kablar så vi kunde titta på den i tv:n via datorn hemma hos lillebror.

 

Det var vissa saker som inte fungerade som de skulle:

-Jag har lagt på videoövergångar, valde lös upp. Då jag kollade på dessa i programmet gick de smidigt över från ett foto till ett annat. Då vi kollade via skivan blev det ett grusigt foto, ett "hack" och sedan klar bild i övergångarna.

-De sista fotografierna bara försvann, filmen är på ca 17min, efter 13 min spelades bara musik o allt annat var borta. Det är inte något annorlunda med dessa fotografier jämfört med dem som fungerade. Det är en mix av scanfoton o vanliga digitalbilder.

 

Så himla trist, det var andra gången jag använde programmet o slet som ett djur fr o få ihop det i tid o klippa musiken osv. Men så sitter vi där o ska titta o det GÅR INTE! Jag åkte hem, sparade det på min dator o då blev det en .wmp fil. Jag skickade denna på msn till lillebror, men inte heller denna fungerade, stannade efter några minuter.

 

Då prövade jag skicka den i ursprungsformat så vi skulle kunna kolla direkt i windows movie maker eftersom de också har programmet. Det gick att öppna filen men så fort man skulle kolla på något, musik/bild e.tc. så stängdes programmet ner. Det enda man hann se var att på flera ställen där det borde vara låtens namn som stod så var det röda kryss.

 

Finns det något sätt jag kan få ihop detta på? Vore så kul om han kunde få se hela filmen o ännu roligare om han kunde få den på en skiva..

 

Tack på förhand!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Eller vet någon ett annat program där jag kan göra något liknande?

Prövade att klippa musiken i Audacity o sparade sedan klippet. Det blev massa småklipp sparade såg jag sedan. Tänkte att jag kunde lägga på denna musik i en pptpresentation. Det verkar vara mycket arbete. Jag har ju redan klippt musiken en gång:-(.

 

Finns det något sätt att felsöka wmm-filen på eller dyl?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...