Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Tapi32.dll saknas


Perra123

Rekommendera Poster

Hej alla kunniga.

Jag kan inte så mycket om datorer som inte funkar...

Under en tid har jag haft en del strul med diverse. Just nu är mitt problem att internet ofta kraschar och Dr Watson säger att Tapi32-dll saknas i ett felmeddelande vid kraschen. Jag har använt Firefox men nu testat att avinstallera denna och installera Explorer 7. Detta funkar stabilare men nu kan jag inte hämta hem Flash Palyer för att kunna titta på bla Youtube. Tydligen så fattas Tapi32.dll för detta också...

Felmeddelandena för detta lyder:

 

"Adobe Flash Player Installer: Download.exe - Det går inte att hitta en komponent" Sedan står det att Tapi32.dll inte kunde hittas och att jag bör installera om programmet.

När jag klickar OK på den felrutan kommer det upp en ny som lyder:

 

"Download.exe - Det går inte att hitta en komponent" Sedan står dte att programmet inte kunde startas eftersom Tapi32.dll saknas och att jag bör installera om programmet.

 

Vid sökning hittar jag en Tapi32.dll under C:\Windows\ServicePackFiles\i386

 

Jag har sökt på forumet men inte lyckats hitta något tips som hjälper mig. Jag misstänker att problemet uppstod när jag rensade bort en massa mindre program jag aldrig använde.

Någon som har tips om vad jag ska göra?

 

[inlägget ändrat 2007-06-17 12:56:03 av Perra123]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pröva om det hjälper att kopiera (Obs! Inte flytta) Tapi32.dll från C:\Windows\ServicePackFiles\i386 till C:\Windows\System32 där min ligger (också, för jag har en likadan i C:\Windows\ServicePackFiles\i386).

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Cecilia!

 

Mycket tack för ditt snabba svar.

Jag testade att kopiera filen och det verkar fungera :thumbsup:.

Ska testa mera och se nu.

 

Du är en ängel!

Poängen kommer med posten

 

//Perra

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...