Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vista + Pc Cam 168


butterfly1960

Rekommendera Poster

Vem har tillverkat PC Cam och har du tittat hos tillverkaren om det finns drivers för Vista?

 

 

[inlägget ändrat 2007-06-17 12:48:52 av Maratonmannen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo, men jag hittar ingen driver

Har du testat om Microsoft Update hittar några drivers?

 

Öppna Windows Update och nere till höger har du "Hämta uppdateringar för..." för att få Microsoft Update.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

butterfly1960

När jag stoppar in kabeln till kameran sätter datorn igång och söker ny maskinvara och ska installera en funnen drivrutin men får upp en ruta där det står i typ med att "ett fel uppstod när drivrutinen skulle istalleras, det går inte hitta filen"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

butterfly1960

Allt är uppdaterat och det finns inga nya. När jag ansluter camen till datorn sätter ny maskinvara igång och ska installera den. Datorn hittar drivrutinen men jag får ett meddelande som sagt om ett fel uppstod när drivrutinen skulle istalleras, det går inte hitta filen. Så sen kommer jag inte längre.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

butterfly1960

Ingen som vet hur jag löser detta problem?

 

Såhär ser felmeddelandet jag får upp ut:

 

Den här enheten är inte konfigurerad rätt. (Kod 1)

Det finns inte tillräckligt med utrymme tillgängligt för att slutföra den här åtgärden.

Klicka på Installera om drivrutin om du vill installera om drivrutiner för den här enheten.

 

Ska jag inte kunna använda min cam längre?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du ingen ytterligare beteckning än PC Cam 168, som t.ex. något tillverkningsnamn, fabrikat eller något liknande?

 

 

[inlägget ändrat 2007-06-19 20:28:57 av Maratonmannen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla den länken och se om du blir något klokare...

"Supports Windows98 / ME and Windows2000 / XP" är vad som står.

Är det exakt den cameran?

Har du ingen skiva med drivrutiner för cameran? I så fall skulle du kunna testa med drivrutinerna för XP. Högerklicka på setup.exe för XP och Egenskaper -> Kompatibilitet och välja XP SP 2.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

butterfly1960

Nix, har tyvärr ingen skiva. Nu ska jag se om det funkar med en drivrutin jag precis fann... Hoppas, hoppas :-) Nää, fick till svar att nerladdningen tog för lång tid så det avbröts...Det är så jag blir galen på detta...

 

[inlägget ändrat 2007-06-20 07:26:27 Denna länk fann jag den på: http://download.duclinhco.com/ av butterfly1960]

[inlägget ändrat 2007-06-20 07:32:48 av butterfly1960]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...