Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Fel på grafikkortet?


katastrofen

Rekommendera Poster

katastrofen

Hej jag har en bärbar dator som skärmen för ett tag sen gick sönder på.

Grafikkortet heter Mobility Radeon 9700. När jag skriver dxdiag i 'kör' så står det bara n/a på infon om grafikkortet o liknande. Jag har en ikopplad en CRT-skärm till laptopen. Problemet verkar ligga mellan skärmen och laptopen.

Vet någon vad som måste göras?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är oftast svårt att själv laga sådant på en bärbar dator. Verkar grafikkortet fungera fint med en extern skärm så är det ju antingen själva laptopskärmen eller någon anslutning mellan laptopskärmen och grafikkortet som är trasigt. Är du händig kan du ju alltid öppna och kolla om du ser något anslutningsbrott, annars är det nog inskickning till service som gäller...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

katastrofen

Själva laptop skärmen är helt sprucken,så den bryr jag mig egentligen inte så mycket om. Men vill bara få grafikkortet att fatta att den ska kopplas till CRT-skärmen ,eller vad man nu ska säga. :P

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

katastrofen

Snälla behöver hjälp med detta,vill inte verka tjatig men behöver verkligen hjälp! :(

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, det är lite svårt att förstå vad du vill ha hjälp med. Är det något problem med att dxdiag skriver n/a om ditt grafikkort?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

katastrofen

Nej egentligen inte.

Känns som att inte datorn får någon "kontakt" med skärmen som jag har på sidan bredvid (crt skärmen) , för det går inte att installera drivrutiner till grafikkortet längre :/ Det står inte 'Display' någonstans i 'Computer Management' (Har engelskt XP). Grafikkortet verkar inte vara igång eller nånting sånt. Kan inte ha OpenGL eller högre upplösning än 640x480 i spel,har ungefär 30 fps då. Det är ungefär det som är problemet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om grafikkortet inte är igång så kommer det inte ut någon bild alls. Är det så?

 

Syns grafikkortet i Enhetshanteraren (Device manager?)?

Högerklick på Den här datorn - Egenskaper - Maskinvara

 

Vet inte så mycket om bärbara, men det kanske behövs installeras någon drivrutin för själva bildskärmen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

katastrofen

Isf är grafikkortet igång,men det är väl någonting mellan skärmen och datorn antagligen.

Grafikkortet syns inte där ,nej.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du kollat om det står något i manualen, att något särskilt ska göras för att använda en extern skärm.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

katastrofen

Nej det har jag inte gjort.

Men detta kommer upp när jag ska installera drivrutiner:

http://www.fuskbugg.se/pub/misc/hmm.JPG

 

Sedan efter det felmeddelandet kommer detta upp:

http://www.fuskbugg.se/pub/misc/hee.JPG

 

EDIT: Jag kollade i manualen ,men det stod inget speciellt.

 

 

[inlägget ändrat 2007-06-28 19:35:30 av katastrofen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

katastrofen

Nej jag laddar ner från www.acer.com. Testa iofs ladda ner från länken du länkade förut men det var samma fil som jag laddade ner från acers hemsida.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...