Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Budget videokamera!


Kimsan

Rekommendera Poster

jag hade tänkt ge mig på att köpa en videokamera. Det blir väl till det amatörmässiga användingsområdet som semestrar och födelsedagar, ja ni vet.

Alltså är jag inte ute efter någon perfekt kamera utan vill ha en budgetvariant. Har läst att det är prisras på kamerorna nu så jag har mina små förhoppningar, men det är möjligt att ni asgarvar åt mig när jag säger att min budget är runt 2000-2500 kr.

 

Jag har ingen erfarenhet alls av videokameror, men vill såklart att bilden och ljudet ska vara så bra som möjligt för mina slantar och att man kan redigera i datorn.

 

Vill ni tipsa mig om en kamera som kan passa?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här listas en massa videokameror:

http://se.pricerunner.com/cl/8/Videokameror?sort=3&noidx=1

Du kan välja till vänster på sidan lite om det ska vara skärm, hårddisk eller kasett eller vad du kan tänka dig kameran ska ha.

De är sorterade efter pris och jag tror nog du ska bläddra ner till de över 2000 innan du börjar titta ordentligt, de allra billigaste är till 99% mest skräp. :)

 

LCD skärm och Hårddisk är nog att rekomendera då du då kan se bättre det du filmar, samt slipper hålla på med kassetter och kan också lätt lägga in filmerna på din dator för att sedan bränna ut de på DVD.

 

Personligen tycker jag om Sanyo's videokameror men smaken är väldigt olika för alla.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ingen erfarenhet alls av videokameror, men vill såklart att bilden och ljudet ska vara så bra som möjligt för mina slantar och att man kan redigera i datorn.

 

Jag har inga konkreta tips på modeller.

 

Ska ljudet blir bättre än standard är det nästan ett måste att kunna koppla in en extern mikrofon.

 

För att bild ska bli bra kan man se till att använda stativ.

 

Alla DV-kameror har "DV ut", den kopplar man till Firewire-ingången på datorn (som man måste ha eller skaffa).

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket bara är aktuellt med en kamera som spelar in på hårddisk. Sannolikt inte så aktuellt i den prisklassen kanske (vet inte själv)?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...