Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ta med datorn ut i hettan?


Ranta

Rekommendera Poster

Vågar jag ta med min bärbara ut i hettan nu i sommar?

 

Dum fråga kanske men det känns som att om jag själv knappt uthärdar värmen så kanske inte datorn gör det heller.

 

Kan det bli för varmt liksom?

 

Det skulle ju vara skönt att sitta ute på altanen och jobba istället för att sitta inomhus..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tanken med en bärbar är ju just att du ska kunna vara lite var som helst. Det finns betydligt varmare platser än Sverige och sitta och knappa på en bärbar.

 

rent logiskt...hur skulle dessa dator tillverkare behandla egyptiska kunder. Jag tror nog att det inte ska vara några problem om kyldningen fungerar som den ska.

 

//MVH Mindsleep

 

I am who i am, you are who you are, i respect that

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, ja det har du ju helt rätt i :-)

 

Är lite hönsmamma-nojig bara (kan man använda det uttrycket om datorer utan att verka vansinnig?) har aldrig ägt en bärbar förr och det här var mitt första riktigt dyra datorköp, skulle ju vara jobbigt om hela skiten brann upp..

 

 

Tack för ett snabbt svar!

/Ranta

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skulle ju vara jobbigt om hela skiten brann upp

 

Garanti. Det kan väll ändå ses som normalt datoranvändande av en bärbar dator att man ska kunna ta med sig den ut i fint väder.

 

Tack för poängen.

 

//MVH Mindsleep

 

I am who i am, you are who you are, i respect that

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då ska man nog först kolla upp hur datorn är avsedd att användas. Kanske det står nåt om direkt solljus, viss omgivningstemperatur eller annat. Inte för att altanen skulle vara så extrem miljö (om det inte blir väldigt varmt där) men innan man sätter alla sina satsade pengar på garantin kan man ju kolla upp det.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Egyptiska (eller kanske snarare arabiska) kunder lär väl ha mest problem med sand. Får de nya datorer, bilar m m på löpande band när de slits sönder p g a sand eller räknar de med kort livslängd och köper nytt? Sen har de säkert luftkonditionering överallt (inomhus).

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då ska man nog först kolla upp hur datorn är avsedd att användas. Kanske det står nåt om direkt solljus, viss omgivningstemperatur eller annat. Inte för att altanen skulle vara så extrem miljö (om det inte blir väldigt varmt där) men innan man sätter alla sina satsade pengar på garantin kan man ju kolla upp det.

 

Håller med. Kolla upp först innan man gråter sig olycklig. Anser dock att ett syftet med en bärbar dator är att kunna "bära" runt den och sitta var man vill.

 

//MVH Mindsleep

 

I am who i am, you are who you are, i respect that

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Egyptiska (eller kanske snarare arabiska) kunder lär väl ha mest problem med sand. Får de nya datorer, bilar m m på löpande band när de slits sönder p g a sand eller räknar de med kort livslängd och köper nytt? Sen har de säkert luftkonditionering överallt (inomhus).

 

Tror inte att sitta och knappa på en bärbar dator i en sandstorm är att rekommendera.

 

//MVH Mindsleep

 

I am who i am, you are who you are, i respect that

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såvitt jag hört finns det i princip ALLTID sand i luften och den formligen äter upp saker som t ex bilar, datorer och annat med rörliga delar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...