Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Inledande + i mySQL-fråga

Henrik Wikström

Recommended Posts

Henrik Wikström

Hur skriver jag mySQL-frågan om jag vill söka på allas telefonnummer som börjar med +46702?

Henrik Wikström

jaa, så långt är jag med, men jag får sql-error när jag skriver så

jaa, så långt är jag med, men jag får sql-error när jag skriver så

zerblat har rätt. Du måste ge mera information.

Jag antar att du är nybörjare med SQL. Kanske du har skrivit in fel fältnamn på tabellen (telefonnummer) Kanske är det inte en sträng?

//MVH Mindsleep

I am who i am, you are who you are, i respect that

Henrik Wikström

Näe, jag är inte nybörjare.

Men det jag undrar är om mySQL ersätter + med något för att det inte är kompatibelt. Det verkar som det för om jag skriver ut sql-strängen så är + ersatt ev ett mellanslag.

Men det jag undrar är om mySQL ersätter + med något
Nej, det gör MySQL inte.

Det verkar som det för om jag skriver ut sql-strängen så är + ersatt ev ett mellanslag.
Vilket hade varit ganska smart att skriva redan i inledande frågan. Tyvärr är det väldigt svårt att svara på dina frågor om du inte ger nån information.

Jag antar att du inte skriver ut sql-strängen från MySQL, utan från t ex PHP? I så fall är det den strängen du skickar till MySQL, och ersättningen har skett innan dess.

Varifrån kommer telenumret? T ex innebär url-kodning att mellanslag ersätts av plustecken (och plustecken blir %2B). Så, det kan t ex bero på att din kod förutsätter att dina indata har url-kodats. Men, som sagt, utan mer information kan vi bara gissa.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...