Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan inte ta emot e-post


leffe9

Rekommendera Poster

Har plötsligt fått problem att ta emot e-post via Outlook. Webbmailen fungerar. Skicka går bra.

Får följande felmeddelande. Uppgiften (kontonamn) - Tar emot rapporterade felet (0x80040900); Det går inte att hitta servernamnet du angav i nätverket (nätverket kanske inte är tillgängligt). Kontrollera att du är ansluten och att servernamnet är korrekt.

 

 

När jag testar kontoinställningarna under Verktyg får jag följande felmeddelande.

Logga in på server för inkommande e-post (POP3); Den angivna servern hittades, men servern svarade inte. Kontrollera att port- och SSL-informationen är korrekt. Du kommer åt de här inställningarna genom att stänga den här dialogrutan, klicka på Fler inställningar och klicka på fliken Avancerat.

 

Sök efter server för inkommande e-post (POP3); Det gick inte att ansluta till servern för inkommande e-post (POP3). Servernamnet eller porten kan vara fel eller så stöder servern inte SSL. Kontrollera port och SSL-inställningar under Fler inställningar på Fliken Avancerat.

 

Kontot fungerar på en annan dator, men denna har en säkerhetslösning från Telia och min dator har Norton Internet Security. Har installerat om Norton och försökt med Norton avaktiverad.

 

Vad göra?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Hej "leffe9",

 

Vilken ISP (internetleverantör) har du? Jag kan tänka mig att det är telia du har, eftersom du nämner något om telias säkerhetstjänst. Kontrollera så att POP-3serverns adress är mailin.telia.com. Om det inte hjälper, så hör av dig här igen.

 

Med vänliga hälsningar,

Rasmus

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...