Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

ReadyBoost i Vista - fråga


Stregnil

Rekommendera Poster

Hej,

 

Tänkte sätta in ett nytt USB minne som Readyboost, använder idag 1GB och ska sätta i ett 2GB...

Min fråga är hur jag gör med det befintliga minnet, när jag tittar i den har den en fil vid namn ReadyBoost.sfcache som är nästan 890Mb stor...

Försvinner någon form av info när jag tar ut den eller ska jag göra något innan jag byter?

 

Ödmjukast

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte sätta in ett nytt USB minne som Readyboost, använder idag 1GB och ska sätta i ett 2GB...

Min fråga är hur jag gör med det befintliga minnet, när jag tittar i den har den en fil vid namn ReadyBoost.sfcache som är nästan 890Mb stor...

Försvinner någon form av info när jag tar ut den eller ska jag göra något innan jag byter?

Jag har ännu inte testat Readyboost-funktionen i Vista, men jag tror inte att någon information försvinner, då ett flashminne används för cachelagring. Vilket innebär att program och data kan nås snabbare jämfört med läsning från en hårddisk. Men själva programmen och den information du har sparat ligger kvar på hårddisken.

Antar att du som vanligt ska dubbelklicka på ikonen för säker borttagning innan du tar bort ditt nuvarande USB-minne.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...