Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Hårddisk problem...?

vicfre

Recommended Posts

Hej, skulle verkligen uppskatta lite hjälp...

Imorse när jag skulle starta upp min dator så gick den förbi DELL loggan och sen ställer den sig bara i en svart ruta och blinkar. Går inte att göra något annat än att ctrl alt deletea för att starta om.

Hårdisken verkar aldrig gå igång, men bios verkar hitta den. Om jag kopplar ur den kommer datorn lika långt men klagar över att det inte finns någon hårdisk.

Har inte testat koppla in en annan disk eller koppla in hårddisken i en annan dator. Har tänkt göra det men tänkte kolla om nån kanske kunde komma med ett bra tips på hur jag kan rädda HD:n.

EDIT: Har nu testat koppla in den i en annan dator men det hände samma sak, går förbi dell loggan och sen stannar den och blinkar som i ett dos fönster..

Är förövrigt en nästan splitter ny HD, min förra crashade av någon annan anledning (tror jag), med helt andra symtom. Köpte då en ny för ca en månad sen. Får ju ut en ny på garantin, men är en liten fil på 4mb som jag måste rädda.. Har inte lyckats backa upp den heller=/

Finns det någon räddning för min HD?

Vore fruktansvärt tacksam för någon hjälp!

[inlägget ändrat 2007-06-07 17:07:05 av vicfre]

[inlägget ändrat 2007-06-07 17:10:45 av vicfre]

[inlägget ändrat 2007-06-07 17:50:50 av vicfre]

Hej!

Du skrev att du satt in hårddisken i en annan dator och tagit ut den som redan var där? Om jag förstog det hela rätt så kan du väl ha kvar den hårddisken som sitter i den datorn. Koppla in den andra hårddisken och slå på datorn, kolla om OSet läser in drivrutiner. Om det gick bra kan du ju bara gå in i utforskaren och flytta filen.

Annar så vet jag inte något bättre, finns ju många som är duktigare på detta område än vad jag är!

Elias

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...