Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Återställd partition bootar ej


Rolf Tymark

Rekommendera Poster

Rolf Tymark

 

Jag har suttit dag och natt i flera dygn och kämpat med detta problem och har väl inget reellt hopp om att någon ska komma på något uppslag som jag inte redan provat.

 

Jag hade två partitioner på min hårddisk. En på 70 och en på 10 GB. På den lilla ville jag prova Vista. Men Vista kräver större utrymme.

 

Jag körde därför igång Norton Partition Magic, men för första gången svek detta program. Det hakade upp sig mitt i.

 

Lyckligtvis var bägge partitionerna uppbackade, 'klonade ', till en extern USB-hårddisk, så jag plockade fram min Acronis True Image-CD och återställde dem, vilket gick bra (även om´det tog mycket längre tid än det brukade göra). C:\partitionen fungerade bra, men den andra partitionen återställdes visserligen, men det gick inte att sparka igång den. Den hakade upp sig vid den blå skärmen med Windows-loggan, strax före Välkommen-skärmen.

 

Jag har försökt att göra min konfiguration så lik ursprungskonfiguration) som möjligt. Jag här även applicerat Fixboot och Fixmbr. Då har jag fått meddelande att MBR är trasigt. Men att ersätta den hjälpte inte.

 

Finns det någon som har ytterligare lysande idéer?

 

Rolf Tymark

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...