Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

WMP på varken Firefox 2 eller IE7


Johan.L

Rekommendera Poster

Jag kan inte spela upp filer med WMP på varken Firefox 2 eller IE7. Jag har de nyaste uppdateringarna och plugins, och har testat olika inställningar på WMP men det funkar inte ändå. I Firefox får jag vid uppspelning av wmv-filer eller webb-TV upp en felrapport om ett fel orsakat av Firefox och vid motsvarande tillfällen i IE7 får jag ett meddelande att felet är orsakat av WMP. Vet inte hur jag ska lösa detta och är tacksam för hjälp.

 

 

Vad som inte krånglar är det något fel på.

MvH Johan.L

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går WMP att använda till sådana filer som ligger på hårddisken?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Se efter om det kommer något i Loggboken (Kontrollpanelen - Administrationsvrktyg) just när webbläsarna kraschar. Källa (source) och Händelse id (event id) kan ofta användas för att söka information på internet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade precis problemet! Det var nämligen så att jag haft liknande problem med WMP tillsammans med plug-in:et DFX Audio Enhancer (fast med ljudfiler förstås). Vid det fallet fanns det dock support på Microsofts hemsida som sade att att ett Plug-in (Directshow-filter) vid namn Morgan stream switcher var problemet. Jag avinstallerade det därför och då fungerade det andra galant. Jag tänkte därför att det även kunde vara boven i detta dramat, så jag testade att spela upp en Webb-TV-kanal och då funkade det!

 

 

Vad som inte krånglar är det något fel på.

MvH Johan.L

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...