Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ljudproblem med WME


Monshi

Rekommendera Poster

Tjoho

 

Ska sända Em-kvalet ikväll via nätet till en kompis utan kanal9. Alternativet för honom är enbart WMP (eller kanske Real?) och då är det enkla från mitt hålla att använda Windows Media Encoder. Denna har fungerat bra förut men nu strular den givetvis. Den vill enbart "ansluta" till MIDI-porten på ljudkortet. Alla andra val struntar den i, den går tillbaka till MIDI. Inget ljud där.

 

Enkel fråga:

Någon som har en direkt bot på det problemet?

 

Eller någon som vet något annat gratisprogram som kan spela in och agera server som WMP kan ansluta till?

 

Vore trevligt med ljud...

 

Nä, nu ska jag ut i det vackra vädret!

 

 

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ledsen för den kanske summariska frågeställningen, försöker specificera lite mer.

 

Problemet verkar vara den mixer som WME väljer. Ingen aning om var den kommer ifrån eller om den går att byta ut. Jag har testat att dels backa till tidigare drivrutin av ljudkortet, installerat nyare samt även TV-kortet har fått en ny under en omstart sedan backade jag systemet (ingen höjdare direkt den drivrutinen).

 

Jag bifogar en bild på den mixer som WME väljer. Kan man få någon annan mixer att gå in där istället?

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

[bild bifogad 2007-06-02 17:16:52 av Monshi]

950584_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, det löste sig. Visade sig finnas ett annat ställe i WME att ställa in detta. Ta upp Audio Panel och klicka på mixer.

 

Sicken match det var sedan...

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

 

[inlägget ändrat 2007-06-03 11:52:41 av Monshi]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...