Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Förslag...nöjd med svaret.


mindsleep

Rekommendera Poster

Ett litet förslag som bör inte vara allt för svår att applicera.

 

Det händer ibland att visa trådar inte får svar eller DÅLIGA svar. Kontentan brukar bli en korspostning. Jag gör så i alla fall för att tråden ska hamna bland "Obesvarade" till höger så fort man stiger in.

 

Jag tror de flesta av oss sneglar på den listan om det är något man kan svara på.

 

Lösningen är ganska enkel. Lägg till en lista under "Obesvarat" och döp den till tyyyyyp "Väntar på svar" eller något sådant.

 

Om en person postat och inte får svar eller inte är nöjd med svaret så kanske den personen kan klicka på en länk/knapp som aktiverar "Inte nöjd med svar". Då hamnar den posten högst upp på "Väntar på svar" listan.

 

Självklart ska inget hända om man inte klickar på knappen/länken. Man måste själv vara aktiv och visa att man fortfarande är i behov av hjälp.

 

Nå, vad tycks...är jag inte ett geni? ;)

 

//MVH Mindsleep

 

I am who i am, you are who you are, i respect that

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon
Lösningen är ganska enkel. Lägg till en lista under "Obesvarat" och döp den till tyyyyyp "Väntar på svar" eller något sådant.

Jag tittar aldrig på obesvarat-listan längre, speciellt som den har fungerat så dåligt från och till. Ännu en lista skulle inte förändra saken. Bättre att man i sin tråd skriver ett *bump*-inlägg. Sen är det ju förstås inte alltid man kommer få svar överhuvudtaget.

 

Nå, vad tycks...är jag inte ett geni?

Hehe, självklart. Fast eftersom inget arbete utförs på e-forum längre så får vi vänta till nästa helt omgjorda version av e-forum kommer (den verkar vara rejält försenad nu)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson
Jag tror de flesta av oss sneglar på den listan om det är något man kan svara på.

 

Jag tittar aldrig där. Jag läser inläggen i Senaste trådar och svarar på det som jag anser mig ha lust/tid/kompetens att svara på. Resten ger jag f*n i... :)

 

Om en person postat och inte får svar eller inte är nöjd med svaret så kanske den personen kan klicka på en länk/knapp som aktiverar "Inte nöjd med svar". Då hamnar den posten högst upp på "Väntar på svar" listan.

 

Ett mycket större problem, är de som faktiskt får ett svar, i form av vidare frågor, inte längre hör av sig. Då har folk lagt tid och ork på att läsa, fundera på ett svar och formulera nytt inlägg.... Jag själv svarar sällan på inlägg som skrivs av en person som inte varit frekvent besökare.

 

Ännu en lista som man inte tittar på, det känns (för mig) rätt meningslöst.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...