Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vart försvann min fil?


ComputerDevil

Rekommendera Poster

ComputerDevil

En kompis till mej skickade en .avi till mej vi msn live messenger och sedan det stått att jag tagit emot filen så kunde jag varken ta och öppna den från messenger eller hitta den överhuvudtaget på min dator, filen är helt enkelt försvunnen... Jag fattar inte.. hoppas inte det är microsoft som blockerar på något vis. Har nog uncheckat rutan för något att Automatiskt blockera kända risk filtyper eller nåt sånt, i messenger inställningarna..

 

Nån som haft samma probs nångång?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

Filen hamnade inte med automatik i mappen "Mina mottagna filer"?

Om du inte väljer var du vill spara filen innan du tar emot filen, så hamnar den säkert där.

 

Du hittar förövrigt mappen under "Mina dokument" om du går in via Utforskaren. Klicka på plustecknet ute till vänster.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Om allt verkar gå bra, måste du ha missat något."

 

- Steven Wright

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

sent svar...menmen :)

 

Utöver Stefan Eklanders förslag så kan det även bero på att du har klickat på "destinationsadressen" t.ex. 'C:\mina dokument\mapp\filnamn.avi'. För om du har gjort det så klassas filen som virus och blockeras för vidare åtkomst. Har nämligen själv varit med om det :0) Be om ett nyskick och klicka inte där så löser det sig antagligen :) Om inte, återkom så får vi se då...:-)

 

Lycka till !

Bubb3n

 

 

I´m here to do two things. Kick ass and eat nuggets, and I´m all out of nuggets.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...