Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

remote desktop antal användare


David12

Rekommendera Poster

Hej,

 

jag har ett antal utvecklare som jobbar remote på min windows 2003 server.

 

Men vad jag vet så kan man bara köra 1 eller max 2 remote users på den? Stämmer detta? eller kan man öka på antalet nån stans?

 

Jag vill inte sätta servern i Application mode!

 

Hoppas nån vet!!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson
Jag vill inte sätta servern i Application mode!

 

Du måste installera Teminal Service, dvs du måste köra i application mode. Varför vill du inte det?

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okei! jag har för mig att det var så. Jag hittade nån mer artikel på nätet om det också. Och där står det att max 2 users.

 

Vad jag har hört så är det sämre att köra servern i applikation mode. Alltså att servern blir slöare för mina ca 40 användare som kommer köra mot den! (dom kommer ju inte att köra terminal server på den, utan bara mot ett installerat ekonomisystem på servern! )

 

// David

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson

Du har alltså utvecklare inne på en server som är i skarp drift med ett ekonomisystem? Du är inte lite modig... Mitt tips är att du sätter en server till som bara är för TS.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men vad jag vet så kan man bara köra 1 eller max 2 remote users på den? Stämmer detta? eller kan man öka på antalet nån stans?

 

Genom som Mr Andersson säger köp till TS licenser, då får du hur många anslutingar du vill!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...
Vad jag har hört så är det sämre att köra servern i applikation mode. Alltså att servern blir slöare för mina ca 40 användare som kommer köra mot den

 

Problemet är juh just att om du inte ställer den i Application Mode så kan du bara ha 2 användare - men visst, då brukar det gå undan i alla fall :)

 

Det hela är en licensfråga, de 2 samtidiga användare i Administration Mode är enbart till för att administrera servern - inget annat. Det är en terminalserver per definition redan med de 2 administrativa användarna för övrigt... lyssna på Mr Andersson och sätt upp en "riktig" terminalserver vid sidan av som i sig har de klientapplikationer som dina användare behöver använda installerade.

 

.Wey

Where monsters rampage, I´m there to take them down. Where treasure glitters, I´m there to claim it. Where an enemy rises to face me, victory will be mine!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...