Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Realplayer för Vista?


JBear

Rekommendera Poster

Var laddar man ner och vad heter rätt version av Realplayer för Vista? Jag behöver den för att kolla sändningar från SVT på datorn.

Mvh

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken version har du?

 

Har sett på andra forum att 10.5 GOLD ska fungera i både x64 och x86.

 

 

[inlägget ändrat 2007-05-28 15:06:14 av Maratonmannen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill bara ha den för SVT-klippen, så det är free-versionen jag satsar på. Och den Vista jag kör är 32-bitars. Home Premium.

 

[inlägget ändrat 2007-05-28 15:07:21 av JBear]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill bara ha den för SVT-klippen, så det är free-versionen jag satsar på.

Men varför Real Player?

Det fungerar fint med Vistas inbyggda player.

Välj ett program och klicka på Spela.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det står att dom regionala sändningarna behöver RP för att visas. Kolla får du se.. Provar att titta på en sändning från exempelvis Östnytt.

Mvh

"För att kunna se klippet/sändningen måste du ange vilken mediaspelare du föredrar. Hjälp »

 

OBS! Detta klipp finns endast i RealPlayer format"

 

 

[inlägget ändrat 2007-05-28 15:24:47 av JBear]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...en sändning från exempelvis Östnytt.

Du menar Ostnytt? :)

 

Jag hämtade RealPlayer 10.5 GOLD och installerade Basic-versionen, som är lagligt gratis. Fungerar att titta på lokalnytt.

Dock så ändrar Real Player färgschemat till Vista Basic, men det påverkar inte att se på lokalnytt-klippen.

 

[bild bifogad 2007-05-28 15:47:54 av Maratonmannen]

 

[inlägget ändrat 2007-05-28 15:56:46 av Maratonmannen]

949298_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dock så ändrar Real Player färgschemat till Vista Basic

Vad betyder det? Jag fick samma meddelande på min skärm.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad betyder det?

Det betyder helt enkelt att du inte längre har färgschemat Windows Aero eller Glass. Och det kan i alla fall inte jag leva utan.

 

 

_________________________________________

 

På dagen 6 år sedan jag blev medlem på Eforum!

 

ME -> XP -> XP Pro x64 -> Vista x64

 

 

 

[inlägget ändrat 2007-05-30 18:00:57 av Maratonmannen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur återställs färgerna då?

Man får göra det manuellt, men tyvär måste RealPlayer avinstalleras först. Programmet är helt enkelt inte Vista kompatibelt.

 

För att ändra till baka till Windows Aero, högerklicka på skrivbordet -> Anpassa -> Fönsterfärg och utseende -> Öppna den klassiska dialogrutan för att ändra utseende om du vill ha fler färgval. Där har du färgschemana att välja på.

 

 

________________________________________

 

På dagen 6 år sedan jag blev medlem på Eforum!

 

ME -> XP -> XP Pro x64 -> Vista x64

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du alltså installerat RP Gold för att se Östnytt och sen avinstallerat RP igen för att få Aero och Glass tillbaka?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du alltså installerat RP Gold för att se Östnytt och sen avinstallerat RP igen för att få Aero och Glass tillbaka?

Ja, det har jag.

Tycker om att testa olika möjligheter och RP är ett program jag skulle vilja ha i Vista, men nu vet jag att det inte ännu fungerar.

Att avinstallera och få tillbaka mina inställningar gick galant, vilket i sig är en bra erfarenhet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänka sig... jag håller på likadant sen början på 90-talet. Datorer ska hela tiden pysslas om, det kolliderar drivrutiner med varann, program sprider ut sig i register som måste rensas, drivrutiner vill inte funka i nya miljöer, man plockar in och plockar ur och lyckas få eländet (eller familjelyckan, vilket man vill) att både spela musik, rymma barnens (på den tiden) skoluppsatser (fast det var hemskt när det kraschade två på natten och tonåringarna bröt ihop för att deras prov skulle presenteras dagen efter och nu var borta).

Hårddiskar har bytts ut och in, formatterats, anpassats med nya filsystem, filer har räddats, eftersökts, nätet har konsulterats - såna som du har räddat svåra stunder. Skärmar har slocknat, kontakter har åkt ut och Gud vet var dom satt nu igen. Ljud har förlorats och surroundinställningar ändrats.

Videofilmer har redigerats, långfilmer har testats att ladda ner och tv-apparater och stereo har kopplats in med långa kablar för att få en andra skärm i Nvidia att fungera från datorn (den gången åkte muspekaren in i vardagsrummet så sambon ropa till mig var pilen befann sig när jag satt och skulle klicka på primärskärmen i arbetsrummet - där skärmen var svart...)

Lan och Wlan har krånglat.

Och värst av allt - supporten på diverse företag. Hua:

- Formattera om, var deras standardsvar.

Tack för det!

Allt ska man klara själv och allt kokar och lever som en jäkla vulkan som man ska tämja. Och helst ligga steget före.

Det är en kamp och en tacksam teknik på samma gång. Var var jag, jo uppsatser - och streamad radio och nu också Joost TV, hemtankade filer från tiden före Internet i sin nuvarande form, bulletin boards, upplösningar hit och dit, mauil som försvunnit när hd:ar krachat (tack för det - varför sörja tiotusen sparade mail som man aldrig öppnar igen).

Ja jag säger då det. Jag älskar datorerna och ibland gillar dom mig med.

 

Små betraktelser denna morgon när jag just avinstallerat RP.

 

Men hur gjorde du sen? För att återfå färgschemat till Vista alltså. Finns det en speciell "knapp" eller måste man sitta och välja färger själv i det färgschema du beskrev?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men hur gjorde du sen? För att återfå färgschemat till Vista alltså. Finns det en speciell "knapp" eller måste man sitta och välja färger själv i det färgschema du beskrev?

Du behöver inte välja själv, utan högerklicka på skrivbordet -> Anpassa -> Fönsterfärg och utseende -> Öppna den klassiska dialogrutan för att ändra utseende om du vill ha fler färgval. Sedan väljer du färgschemat Windows Aero, så har du Glass igen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...