Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Datorn hittar inte skrivaren.


Todejo

Rekommendera Poster

Jag har köpt en ny Canon MP160 och när jag sätter i USB sladden i datorn så svarar den USB-enhet känns inte igen. Så datorn känner inte av skrivaren vad jag kan förstå. Men mp3-spelare vanliga usb-minnen mm hittar datorn utan problem. Och jag har provat att koppla in skrivarn till en annan dator och där hittar den skrivarn direkt.

Är det någon som kan hjälpa mig?

 

Mvh

Tommy

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

Installera drivrutinerna för skrivaren först, och sedan pluggar du in kontakten för skrivaren.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Om allt verkar gå bra, måste du ha missat något."

 

- Steven Wright

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har kört det installations program som följer med och gjort precis som det står i manuallen men datorn känner inte av skrivaren iaf.

Det är de som är märkligt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Högerklicka på den här datorn och välj hantera, gå in i enhetshanteraren och där har du skrivaren med ett utropstecken framför sig. Högerklicka och välj uppdatera drivrutin, leta reda på cd:n och mappen drivers eller liknande och vips har du en skrivare.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har hämtat nya drivrutiner men det hjälper inte.

Och jag har kollat i enhetshanteraren och där kommer det inte in någon skrivare, men under usb så står det okänd enhet på den porten som skrivaren är kopplad till.

Det är helt mysko eftersom jag hittar den direkt i min andra bärbara data.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det kommer inte upp några utropstecken någonstans i enhetshanterarn. Det står bara Okänd enhet.

Och jag har försökt gjort så som du förklarat men det fungerar inte ändå.

Jag har formaterad om hårddisken och installerat om xp igen men det hjälper inte ändå.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Låter nästan som samma problem som när jag skulle installera min nya

Canonskrivare.Efter en vecka bytte jag USB kabel och sen gick det som smort att installera skrivaren.

(gamla skrivaren hade usb1 anslutning den nya USB2 så hastigheten blev för hög för gamla kabeln ,överföringen av data blev korrupt.)

 

Förutom texten okänd enhet fick jag ibland upp texten med innebörd att usb anslutningen ej arbetade korrekt.

 

 

 

LARSAS

 

[inlägget ändrat 2007-05-27 07:24:27 av LARSAS2]

[inlägget ändrat 2007-05-27 09:09:40 av LARSAS2]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade inte din dator heller skrivaren med den första kabeln?

Det konstiga är ju att när jag kopplar den till syrrans bärbara med samma kabel så känner den av skrivaren direkt och installerar drivisar och allt. Det borde ju inte fungera på den då heller tycker jag.?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gudars, hur man kan man ha så stora problem med en stackars skrivare? =)

 

Ta bort den okända USB-enheten i enhetshanteraren och tryck på uppdatera.

 

//Tomas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag måste vara helt korkad för det går inte att göra så. Den hittar inte ändå, det står ändå okänd enhet efter jag updaterat.

 

 

[bild bifogad 2007-05-27 11:22:21 av Todejo]

[bild bifogad 2007-05-27 11:22:48 av Todejo]

948993_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det var strul tills jag bytte kabel vet inte hur många gånger jag gick in i enhetshantaren.

Vet ej om det är felet i ditt fall men det är värt att pröva med en certifierad kabel om borttagning av USB i enhetshanteraren ej hjälper.

Syrrans dator är väl troligen långsammare och har den verkligen USB2 anslutning.(lägsta USB bestämmer hastigheten)

 

LARSAS

 

[inlägget ändrat 2007-05-27 13:36:28 av LARSAS2]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack så jätte mycket för tipset!

Har provat med en annan usb kabel nu och det fungerade direkt!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...