Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

kan inte hitta nätverks hårdvaran?


tankado

Rekommendera Poster

Min Dell Dimension 8400 har precis fått windows xp home edition installerat men när jag vill lägga till en nätverksanslutning så hittar inte guiden modemet. Hur kan man fixa detta?

Så vitt jag vet har jag inte fått någon skiva till modemet.

 

/Mattias

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena.. vad har du för internet då?

 

Antagligen har du inte installerat drivrutinerna för nätverkskortet! Sedan så med de flesta Internetanslutningar idag så behöver du inte göra något, bara att koppla in och köra, du behöver inte köra någon installationsskiva.

 

Ha det bra!

 

//Tomas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du installerat drivrutinerna för modemet ordentligt?

 

Du ska ha en liten klisterlapp fastklistrad ovanpå chassit, där det finns en s.k service-tag, genom denna så kan du få tag på drivrutiner till just den Dimension 8400 som du har, genom Dell support på nätet.

 

Du borde ha fått en cd med samlade drivrutiner, och dom brukar också lägga en kopia på hårddisken, men har du inte detta, så hittar du samtliga på denna länk om du har denna servic-tag.

 

Skriv in denna service-tag och du ska få fram exakt dom drivrutiner som hör ihop med din dator, under förutsättning att du inte bytt ut några komponenter.

 

 

http://support.euro.dell.com/support/downloads/index.aspx?c=se&clearsystem=true&l=sv&s=gen

 

 

 

 

 

// Gästen

 

Sopa alltid rent framför egen dörr

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...