Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Msn problem!


devilda

Rekommendera Poster

Hejsan, visste inte riktigt i vilken katerogi jag skulle lägga detta felet i, men hoppas det fungerar andå.!

 

till frågan: Jag har iallafall ett stort problem, iallafall för mig! Det är så att igår köpte jag en ny dator .. gick hem o byggde ihop den( en polare hjälpte mej) .. sen efter det fungerade så starta jag datorn, installera windows och allt sådant.. sedan laddade jag ner msn från www.msn.se.

 

Men problemet är det att jag får upp en skylt varje gång jag loggar in ! laddar upp en bild: http://img399.imageshack.us/img399/8366/msnlu8.jpg

 

Windows brandväggen är AV, även testar med att ha den på!

 

Felsökt har jag gjort cirka 32 ggr .. ingen skillnad .. testat 3 olika msn versioner, ingen fungerar samma skylt kommer fram..

 

Någon som har en aning om var problemet kan vara??? .. då jag använder msn väldigt mycket, så är ja nästan desperat :)

 

Msn fungerade perfekt innan min nya dator kom.. och fungerar på alla andra datorer i huset ..

 

Har BBB ifall någon vill veta

 

Snälla hjälp mej :)

 

// Niklas tack i förhand

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Felet betyder att messenger inte får någon kontakt med nätet. Fungera webbläsaren på den datorn?

 

Har du någon annan brandvägg än Windows egna?

 

--

[Esc]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, internet fungerar perfekt. allting fungerar förutom msn!, nej inte vad jag vet.. msn fungerar ju som sagt på alla andra datorer i huset.. men inte på min :( ..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då måste det vara någon brandväggsinställning... Någon annan anledning kan jag inte se.

 

Kolla på verktyg - Alternativ - Anslutning (utan att logga in på msn)

Vad säger den om anslutningen?

 

Prova även "Felsökning av anslutning" under den fliken

--

[Esc]

 

[inlägget ändrat 2007-05-25 16:06:01 av [Esc]]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...