Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Print screen i WMP 11


tobiasklint

Rekommendera Poster

tobiasklint

Hej!

 

Jag har XP och installerat Windows media player 11... nu funkar det inte att använda PRINT SCREEN för att kopiera en frame... Någon som vet hur man fixar detta, går det ens? Jag vill helst inte installera något annat program utan undrar om det går i WMP 11..?

 

/Poäng kommer utdelas

Tobias

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Media Player 11 är främst gjord för Windows Vista så antagligen kan det vara något där som gör att det inte fungerar, dvs att de ändrat så pass mycket i programmet. Jag kör Vista och det fungerar bra här.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

WMP11 kom som en uppdatering till XP, då borde den väl vara gjord (även) för XP?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

WMP11 kom som en uppdatering till XP, då borde den väl vara gjord (även) för XP?

Men då det är en del av Vista så är det antagligen mest så att de gjort en del ändringar så det ska fungera i XP också, och vissa saker som fungerat i tidigare versioner (som inte är rena program-funktioner) försvunnit där.

 

Är det vid uppspelning av en film det blir problem?

Det var när han ska ta en screenshot med Prt Sc, något som fungerar perfekt i Vista men inte längre i XP.

 

 

Tobias - Det finns flera program som är gratis som du kan prova göra dina screenshots med, exempelvis Screenshot Pilot med flera. Prova någon av de (bara att söka lite på download.com) så håller vi tummarna för att det fungerar då.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men då det är en del av Vista så är det antagligen mest så att de gjort en del ändringar så det ska fungera i XP också

 

Men du vet inte att det är så? Det är ju fullt möjligt att skriva program som fungerar lika bra både i Vista och XP.

 

Det var när han ska ta en screenshot med Prt Sc, något som fungerar perfekt i Vista men inte längre i XP.

 

Om man tar skärmdump av en film och det inte funkar kan det hjälpa att stänga av hårdvaruacceleration för filmvisning, det var därför jag frågade.

[inlägget ändrat 2007-05-24 17:38:13 av lizardKng]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men du vet inte att det är så? Det är ju fullt möjligt att skriva program som fungerar lika bra både i Vista och XP.

Vi snackar Microsoft... Du vet hur de är. *hehe* :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Exakt :)

 

Nå, kanske det har med filmvisning att göra, vi får väl se, eller nåt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man tar skärmdump av en film och det inte funkar kan det hjälpa att stänga av hårdvaruacceleration för filmvisning, det var därför jag frågade.

Eller kanske snarare se till att WMP använder WMR som uppritningsmotor istället för överlägg (overlay). Med WMR kan man ta vanliga skärmdumpar och allt som finns på skärmen kommer med.

 

Sedan ska sägas att det finns enklare sätt ta enstaka bilder ur en film. Exempelvis kan Ffdshow fånga bildrutor åt en.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller kanske snarare se till att WMP använder WMR som uppritningsmotor

 

Naturligtvis, jag får inte in det där i min skalle verkar det som :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Naturligtvis, jag får inte in det där i min skalle verkar det som

Men visst är det härligt med förkortningar som ingen begriper och man inte heller finner i Windows Media Player. Ingenstans i WMP finns förkortningen WMR om jag minns rätt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sånt där är ju hemskt irriterande. Det händer emellanåt att man ska kryssa i en av två rutor, man vet exakt vad man vill, vad funktionen heter o s v men det går inte att koppla ihop med den luddiga förklaringen som finns.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...