Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bränna två ISO-filer på samma skiva?


mrcreosote

Rekommendera Poster

mrcreosote

Hallå.

 

jag rippade två filmer så det blev två ISO-filer.

Tillsammans borde de få plats på en dvd 4,7 gb.

Men hur får jag in båda på en skiva?

När jag provar med Nero reloaded 6 går det bara att välja en fil?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borde inte vara några problem med detta?

 

Vet inte exakt hur denna version ser ut, men om du väljer dvd och att markera bägge två, så ska det fungera?

 

 

Bifogar en bild hur det kan se ut i den version som jag kör av Nero

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

// Gästen

 

Sopa alltid rent framför egen dörr

 

[bild bifogad 2007-05-20 21:10:13 av //gästen]

947263_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mrcreosote

tack, men jag har ingen flik som det står multisession på.

 

bifogar bild på hur det ser ut hos mig

 

 

[bild bifogad 2007-05-20 21:45:58 av mrcreosote]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du vill kunna spela upp filmerna på en vanlig dvdspelare kan du använda DVD-Shrink i dess s k "reauthor mode". Då kan man "öppna" ISO-filer en efter en och plocka ur de filmfiler man vill ha med. DVD-Shrink skapar sedan EN ny avbildning som innehåller båda filmerna.

 

Om man bränner avbildningar som data.dvd kommer inte en vanlig dvdspelare att förstå vad som finns på den.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mrcreosote

Okej, jag förstår vad du menar, och nu har jag skapat en ny ISo-fil som innehåller båda filmerna.

 

Men att sedan bränna dem då? Jag provade att bränna de båda isofilerna igår i Nero reloaded 6 och fastän det stod att bränningen utförts felfritt så var skivan tom när det var klart ?

 

Hur gör jag för att bränna den här iso-filen till en dvd-r så jag kan se den i min dvd-spelare?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tom? Om du kollar på skivan i datorn borde du se att det finns två iso-filer där.

 

Avbildningar kan man bränna med nero eller med min favorit, ImgBurn.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Valde du att stänga skivan?

 

 

 

 

// Gästen

 

Sopa alltid rent framför egen dörr

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mrcreosote
Tom? Om du kollar på skivan i datorn borde du se att det finns två iso-filer där.
jag lovar datorn säger att den tom! när jag stoppar in den i datorn frågar datorn "vad vill du göra med denna tomma skiva"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mrcreosote

nu har jag slagit ihop de båda iso filerna till en enda i dvd shrink, och provar sedan att bränna med nero. Bränningen går felfritt, utfört felfritt står det, men ändå är skivan tom, både när jag har den i datorn och i dvd-spelaren. Snälla hjälp.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mrcreosote

Nu tror jag att jag har kommit på det. Det står att Nero inte är kompatibel med Vista !! Åtminstone verkar inte version 6 reloaded vara det.

 

Jävla Vista! Det är så mycket som inte funkar till Vista.

 

"assisteneten för programkompatibilitet" säger att den kan söka online för en lösning på problemet, den gör det och säger efter en stund att den hittat en lösning/uppdatering från Microsoft, men när jag klickar för att komma till den lösningen så blir det error "lösningen kan inte visas" osv !!!

 

Någon annan som haft problem med Nero till Vista?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej lustigt problem

 

Frågan är om det finns något brännt på skivan Vad säger "discinfo"finns

knappar för det i Nero oftast under mer knappar där kan man se innehållet på skivan.

 

Man kan också se på en skiva om den är brännd eller inte.

 

Är inget brännt så ligger kanske felet hos brännaren eller dess firmvare.

 

Hade du laddat ner IMG burn (gratis) hade Du troligen kunnat bränna direkt från DVD shrink med IMG burner.Finns val för det åtminstone för XP

 

Senaste Nero7 versionen kan laddas ner från http://www.nero.com

Trial version.Kan sedan köpas för ca 450kr.

 

Den bör fungera för Vista ,Nedladdningen kan ta tid Man har idag släppt

version 7,9.så servrarna är nog hårt belastade.Har testad nya versionen den ser ingen skillnad men man har väl förhoppningsvis rättat till en del buggar.

 

 

LARSAS

 

[inlägget ändrat 2007-05-22 19:55:42 av LARSAS2]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mrcreosote

efter lite trixande lyckades jag koma till sidan för uppdateringen: http://www.nero.com/nero7/enu/nero7-up.php och det tog lååååång tid att ladda ner, men till slut gick det.

 

Eller rättare sagt inte, för när jag sedan försökte bränna igen stannade bränningen på 28 % !!

 

men jag har ju nero 6 och den där uppdateringen verkar ju gälla nero 7? Vad är det för slags uppdatering? är den verkligen gratis? är det en fri trial ? Är uppdateringen kompatibel med nero 6?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vid installationen så måste Nero 6 tas bort. du bör ha fått en fråga om du skall göra det själv eller om det skall ske automatiskt under installationen.Alltså ej nödvändigt att ta bort Nero 6 innan

 

Man får testa Nero 7 ett antal dagar 14 antingen köper man den eller också tar man bort och återinstallerar Nero 6.

 

Det är absolut inget köptvång.

 

LARSAS

 

 

 

 

 

 

[inlägget ändrat 2007-05-22 22:09:01 av LARSAS2]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mrcreosote

Nu har jag testat att bränna samma Iso-fil med Nero /, men resultatet blir detsamma som förut: Det tar 20 minuter och det står att bränningen utförts felfritt, men sen är skivan tom och går inte att spela upp, varken i datorn eller dvd-spelaren ??? Snälla hjälp!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Vet inte om du har fått det att fungera med Nero 7

Men jag misstänker att det rör sig om en ISO fil med filändelsen .img'

 

Den kan man bränna i burning room men det kan vara knöligt att komma rätt bland alla alternativ som finns där.

 

DVD-rom(ISO)---NY---Ny vid mappen--Bläddra fram ISO filen -öppna markera -

Bränn med halva skivans godkända hastighet och som avslutad. -Bränn-

 

Hos mig kan jag lätt nå dit genom att öppna mappen med filmen och genom högerklick få valet öppna som leder direkt till "bränna kompilering" i Burning room.Eftersom jag även har IMGnurning så finns även det alternativet att välja på i menyn.

 

Ett annat alternativ är att använda Nero Vision .Du måste då före bläddringen ställa rutan för filtyp i läge alla filer(sista alternativet).Det tar längre tid i Vision men man kan redigera och lägga in titlar osv Det kan ju vara praktiskt då du har två titlar i din video.

 

Båda metoderna fungerar utmärkt för mej.Hade nog själv lagt ihop titlarna i Vision.

 

 

 

LARSAS

 

[inlägget ändrat 2007-05-23 22:25:28 av LARSAS2]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mrcreosote

nu har jag äntligen lyckats!!! brännar3n var ställdpå image burner ist f vanliga brännaren. nu så funkar det!

 

Tack ska ni ha!

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:)...Då har du kanske ett gäng isofiler som nu ligger brända på din hårddisk, men bra att du kom på detta, jag tittade bakåt i denna tråd och såg att på din bild så gick det inte att se vilken brännare du hade inställd på, vi hade kanske "hittat" felet tidigare om du hade haft bilden på ett annat sätt, men man vet alltid bäst så här i efterhand.

 

 

 

 

 

// Gästen

 

Sopa alltid rent framför egen dörr

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja ibland finns en enkel förklaring .

 

Hade just tänkt föreslå det eftersom som jag själv just hade brännt till en tom skiva i IMG burn !! Man blir lite överraskad. Orsaken var att testmod var default . Man lär sig!!

 

LARSAS

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mrcreosote

Japp jag hade några iso-filer på hårddisken, men de är nu överförda till dvd-r, dessutom på de "tomma" skivorna som verklign var tomma och som glädjande nog gick att använda igen ! tack för er hjälp

 

VAd exakt är image recorder f´nåt ?

 

!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det enkelt sagt en exakt cd/dvd-avbildning som du inte bränner på skiva, utan den sparas oftast som en iso-fil och sparas på hårddisken, en sådan avbildning/iso-fil används t.ex för att köra ett program/spel utan att du vill/kan använda en skiva varje gång, t.ex med det populära daemon tools.

 

Eller om du kör någonting virtuellt så fungerar det ypperligt att köra med denna lösning, då ställer du in så att din cd/dvd-läsare kör den iso-fil du har valt.

 

Finns andra användningsområden också.

 

 

 

 

 

// Gästen

 

Sopa alltid rent framför egen dörr

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns andra användningsområden också.

 

Eftersom mrcreosote själv har joxat på med avbildningar i den här tråden så torde det vara rätt uppenbart vad en avbildning kan vara bra till :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Hittade en intressant artikel runt begreppet "Image fil"

 

http://sv.wikipedia.org/wiki/Imagefil

 

I Image recorder om det var i Nero fick du ut en lång Imagefil med ändelsen nrg. Men den är alltså en kopia av INNEHÅLLET men har ej samma struktur som en normal DVD skiva i VIDEO_TS.

 

LARSAS

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men den är alltså en kopia av INNEHÅLLET men har ej samma struktur som en normal DVD skiva i VIDEO_TS.

 

Nu förstår jag inte hur du menar?

 

En avbildning i sig ser ju förstås helt annorlunda ut men vitsen är att om man bränner avbildningen så återskapar man både innehåll OCH struktur. Gör man en avbildning av en dvdfilm och sedan bränner avbildningen får man försås tillbaka dvdfilmen.

 

Kanske det var så du menade men jag fick inte ihop det :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...