Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Hur gör jag med win xp ominstallation?

cags

Recommended Posts

Hej jag köppte min dator 2005 och win xp home var redan installerat på datorn så jag fick ingen skiva med.Och nu vill jag installera om xp men det funkade inte med filen winnt32.exe det kom upp en ruta att den inte hittar någon sökväg och så. vi har win xp på en annan skiva som vi köpte till en annan dator så jag tänkte använda den på min dator men använda min egna kod såklart. Detta funkade inte så hur gör jag?

Vorre snällt om någon duktig person kunde hjälpa mig:)

/cags

Eftersom du inte kan eller får använda samma licensnyckel på två olika XP-skivor enligt Microsofts licensregler, så återstår tyvärr bara att köpa en ny istället.

Har du tittat ordentligt på din hårddisk, så att det inte ligger en kopia på operativsystemet?

Det är annars ganska vanligt att säljaren istället för att lämna med själva skivan, lägger en kopia av skivan på hårddisken.

Då är det enkelt att bränna den kopian på en egen skiva, och det får man göra.

Produktnyckeln brukar finnas på en lapp klistrad på själva chassit.

// Gästen

Sopa alltid rent framför egen dörr

Jag har än så länge inte hittat kopian men vet du kanske vad filen heter eller vart den ligger så vorre det till stor hjälp.

/cags

I så fall, leta efter en mapp som borde heta I386.

// Gästen

Sopa alltid rent framför egen dörr

Jag har redan varit i den mappen och använt installationsfilen. Det går bra i början men sen när den ska förbereda installationen så kommer det upp en ruta som säger "Det gick inte att skapa en lista över filer att kopiera. Det går inte att hitta sökvägen". För den använder nämligen filerna på datorn för att installera win xp men det är ju där det saknas filer eller så är filerna skadade.

Jag tycker att man borde kunna ladda ner själva win xp från microsofts hemmsida och använda den nyckel man har betalat för. Vorre bra om du fortfarande kunde hjälpa mig, det vorre snällt.

/cags

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...