Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Lokalt nätverk


rumbleinthejungles

Rekommendera Poster

Detta löser sig automatisk om man låter systemet självt skapa undermapparna

 

med "%userprofiles%"?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rumbleinthejungles

Jag har följt era råd och nu fungerar det. Jag märker att mapparna när de kopieras över från klienten till servern är skyddade, dvs. inte möjliga att snoka i. Skall det vara på det viset?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rumbleinthejungles

Jag har följt era råd och nu fungerar det. Jag märker att mapparna när de kopieras över från klienten till servern är skyddade, dvs. inte möjliga att snoka i. Skall det vara på det viset?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson
dvs. inte möjliga att snoka i. Skall det vara på det viset?

 

Ja, det är korrekt. Det är enbart användaren själv som har behörighet att vara där. Detta GÅR att ändra, men varför då? Ska dock tilläggas att användaren som gör backup, har tillåtelse att vara där, annars blir det ingen backup....

 

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rumbleinthejungles

Anledningen till att jag undrar är förståss att jag är nyfiken om filerna verkligen kopierades över... :-) När jag pekar på mappen så säger windows att den är tom i en liten textruta strax under muspekaren.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jepp, du har rätt....:thumbsup:

 

blandade ihop lite av varje...... Men det kunde vare en användbar variable iaf...;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson

Du kan logga in som användaren och sen "browsa" sig fram till mappen på servern och titta i den.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rumbleinthejungles

Servern säger att jag inte får logga in "interaktivt", så det går inte.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rumbleinthejungles

begrep det tills sist i min ensamhet. Jo, alla filer ligger där. Varför servern säger att mappen är tom är väl en annan sak. Har du någon förklaring?

 

 

I vilket fall som helst: ett stort tack för alla kloka råd! Det sparade mig många kilometer av rynkad panna! :-)

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson
Har du någon förklaring?

 

Ja. Användaren som du var inloggad som, hade inte rättigheter att läsa mappen, alltså blir resultatet noll filer.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...