Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Konvertering Quicktime till avi eller mpeg?!


goettel

Rekommendera Poster

Eeehhh???? Du kan definitivt inte konvertera QT till AVI eller MPEG i Director. Director är ett programmeringsverktyg för multimedia.

 

För att konvertera film utan kvalitetsförlust rekommenderar jag Cleaner (eller Media Cleaner som detta fram till version 4) från Terran Interactive (www.terran.com). Ett utmärkt verktyg för allt filmarbete.

 

Ett annat utmärkt (och billigare) verktyg för att konvertera film- och ljudfiler är QuickTime Pro och kostar hela 30 dollar. Konverterar det mesta till och från olika format.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Jag vet att man kan konvertera filmer i Direcktor. Det är bara att välja export och sedan klicka i vilket filformat man vill ha. Men där imot så vet jag inte om det är det bästa alternativet för att konvertera filmer ..... men det går i alla fall. Som en viss person påstår vara omöjligt ..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet att man kan konvertera filmer i Direcktor. Det är bara att välja export och sedan klicka i vilket filformat man vill ha. Men där imot så vet jag inte om det är det bästa alternativet för att konvertera filmer ..... men det går i alla fall. Som en viss person påstår vara omöjligt ..

[inlägget ändrat 2000-10-24 11:25:32 av Phonogen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stava... är bra om man kan. Men nu var det ju inte det som var frågan. Eller hur Phonogen? ;-)

 

Om vi nu använder oss av din metod så kommer följande att hända... Du "väljer Export och klickar vilket filformat du vill ha". Har du inte glömt några steg där? Som att importera filmen och lägga upp den i score t.ex.? OK, även om du gör detta så måste du också ställa in rätt Stage Size (om du inte vill ha en lustig ram runt din film). Och när du gjort detta då? Ja, då får du ut en film som är återkomprimerad och med andra ord fått försämrad kvalitet. Dessutom spelar den med fel hastighet eftersom tempot i Director inte har någon direkt relation till den Frame Rate som filmen spelar i. Men, vill du ha en förstörd film som spelar i fel tempo... så varsågod! Själv håller jag mig till verktyg som är ämnade för att göra det som david2 vill göra, och mitt val i det fallet blir Cleaner.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte påstått på något sätt att Director är ett bra program till att konvertera om filmer med. Men Detta du har skrivitt är inte sant.

 

” Eeehhh???? Du kan definitivt inte konvertera QT till AVI eller MPEG i Director”

 

Det är väll inte så bra att ljuga eller ?

Jag håller med om att man ska ha rätt verktyg till rätt sak. Men det du skrev stämde ju inte Så jag ville bara tillrätta visa det du har skrivitt. Så att folk inte tror att det är omöjligt att konvertera filmer i Director Vilket du påstog tidigare.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Omöjligt är det ju om du vill ha ut filmen i samma skick som den var innan du konverterar den, och jag förutsätter att personen som ställde frågan vill ha ut en likadan film som han hade innan konverteringen. Det är ju föga meningsfullt att diskutera om man kan eller inte kan när slutresultatet blir fel, då anser i alla fall jag att det inte går.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...