Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

styra klienterna hemifrån med Remote desktop(Small Business Server 2003)


sami

Rekommendera Poster

Jag har installerat Windows Small Business Server 2003. Och nu vill jag styra Servern och klienterna hemifrån med Remote desktop. Det funkar bra att logga in på servern men funkar inte att logga in på klienter. Det kommer meddelandet att:Du tillåts inte att logga in interaktivt.

 

Hur kan man lösa den.

Tack för svaren

Alex

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du under fjärrsessioner gett tillåtelse för att koppla upp dig med remore desktop på klienterna?

 

/Jonas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja jag gjorde det. Jag kan kopplar remote till server men inte klienter?

Jag kan inte heller kopplar till klientermed Administrator?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo, vi har "DLink DFL-200 (VPN & Brandvägg). men en sak som jag undrar jag kan komma åt server men inte klienterna? Mycket märklig !

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kolla om det kan vara något med gruppen "remotedesktop users" (har för mig att den hetere så även i SBS)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

På plats har jag inte provat. Men från hema kan jag med remoe desktop kopplar mig till server men inte till klienterna

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På vilket sätt försöker du ansluta? Genom VPN eller är det tex Remote Web Workplace? Som administratör bör du har rätt att ansluta till klienterna. Vad händer om du försöker ansluta en klient inifrån servern. En RDP session i genom en annan så att säga...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Hej

Förrut kunde jag kopplar mig hemmifrån (windowsXP) med administrator via Remote Web Workplace till Server på jobbet som har (Windows Small Business Server 2003) men inte nu längre. Det kommer följande meddelandet.

 

"Connectivity to the remote computer could not be established. Ensure that the remote computer is on and connected to the Windows Small Business Server network."

 

Vad detta kan beror på? Hur man löser den?

Tack för all tips och hjälp

 

P.S

Jag bifogar felmeddelandet.

 

[bild bifogad 2007-06-21 22:26:36 av sami]

[inlägget ändrat 2007-06-21 22:27:09 av sami]

[inlägget ändrat 2007-06-23 23:51:41 av sami]

955453_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...