Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

VMware, vad är detta?


drum_man32

Rekommendera Poster

drum_man32

På Nätverksanslutningar på min dator finns det dels "Anslutning till lokalt nätverk" som är mitt bredband vad jag förstått, men så har jag även en annan som heter "Anslutning till lokalt nätverk 5" och under står det att det är VMware Virtual Ethernet Adapter for VMnet1.

På Egenskaper på denna står det på Enhetstyp att det är ett nätverkskort, men mitt riktiga nätverkskort är ju det som finns på "Anslutning till lokalt nätverk" och det är ju NVIDIA nForce Networking Controller.

 

Är det någon som har nån aning vad detta är, VMware-grejen?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon

VMWare tillverkar virtualiseringsservrar och players och är en form av program som simulerar datorer. Det du ser är alltså troligen ett virtuellt nätverkskort som programmet använder sig av för kommunikation. Konstigt att du har VMWare på datorn utan att ha installerat det. Någon annan som använder burken också?

 

[inlägget ändrat 2007-05-03 19:50:50 av Anjuna Moon]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

drum_man32

Nej, det är bara jag som använder den. Men det är inget som kan komma med andra program och installeras eller så?

Jag har haft problem med mitt ADSL Bredband sen jag fick det för några veckor sen, det fungerar ibland. Det står, när det inte fungerar, att nätverkskabeln inte är ansluten, kan det ha nåt med detta att göra? Att det stör på nåt sätt?

Kan man avinstallera VMware utan att något dumt händer?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon

Jag har aldrig hört att VMWare skulle komma att installeras med andra program, men jag våga inte rekommenderar dig rakt av att avinstallera det. Det du kan testa till att börja med är att gå in i Start->Run (Start->Kör program), skriva in och köra services.msc och stoppa de tjänster som hört till VMWare. Sedan märker du väl med tiden om något program slutar att fungera och då har du iallafall hittat vad som använder det.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

drum_man32

Jag hittade inga tjänster som hörde till VMware där, möjligtvis en men jag är lite osäker, men istället tog jag avaktivera i Nätverksanslutningar. Och precis, jag märker väl om något slutar fungera...och med tiden om inget har hänt kanske jag kan avinstallera. Vet inte hur och varför den kommit dit. Men tack för hjälpen så långt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson
Vet inte hur och varför den kommit dit

 

En tanke är att någon tagit sig in i datorn via Internet, installerat det och sen laggt upp en server de använder till något, som även tar din bandbredd, därav dina problem med adsl?

 

Kanske lite långsökt, men fullt möjligt.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...