Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Windwos Server 2003 går segt...

Guest

Recommended Posts

Hej, jag var itne riktigt säker på om det blev rätt att ajg valde hårdvara emn det värkar så. Ialla fall, jag kör Serer 2003 med IIS6 och ahr PHP MySQL PERL och Coldfusion installerat på den, men när jag ska börja använda Coldfusion när man ska gå in i Admin panelen och konfugurera tilläget, så kommer jag inte vidare förrens en halvtimma efteråt sedan slutar den och jag kan inte logga in :(, Minserver är en Dell Poweredge 1600, den har en Intel Pentium III 722mhx och 256mb i SDRAM, jag antar att det är Coldfusion tillläget som går segt tack vare dålig prestanda, så min fråga är: vad ska jag satsa på Mera SDRAM, tex 512mb, eller köpa till en till processor? eftersom ajg ahr två st Slot1 portar för CPU :P, tack på förhand för svaren :D

Hej root_op!

Har du kollat vad som anges i loggboken vid tidpunkterna för dina hängningar..??

Ett av de bättre felsökningstipsen är just att kolla i loggboken...

Loggboken startar du genom att logga in som administratör, och via Start \ kör Skriv:

eventvwr.msc & Tryck enter

Leta efter "Röda X" samt gula utropstecken!

Kolla även i enhetshanteraren efter dito!

/Thomas

Ladda ner professionella väl genomtänkta installationsanvisningar som ger hög säkerhet mot virus & angrepp, stabil drift samt optimal prestanda på: http://www.winguider.se Finns för XP Pro i 3 olika versioner. Dock Ej för XP home

Tack för svaret Thomas, dock ahr ajg redan kolalt det, hade glömt att skriva med det i inlägget bara, jo vid hängningen så står det att processen jrun.exe slutat svara, jrun.exe är just det programet som driver Coldfusion, efteråt så står det att Windows dumpat minnet, vet inte vad det betyder dock, men jag förstod ialla fall att det har med minnet att göra, så jag skulle väll gissa på att det blir ett nytt minne då eller? Processorn behövs det inte mycket av dock, belastningen ligger på 17% på CPUn, angående enhetshanteraren så hittar ajg inget ovanligt där heller, men hur kan IIS ha något med hårdvara att göra? det enda som finns där är min oinstallerade Backup Tape Drive, men som sagt tac för svaret :thumbsup:

Dumpar minne betyder att innehållet i minnet sparas på hårddisken, betyder inte alls att minnet skulle vara trasigt.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...