Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Drivrutiner


Malle777

Rekommendera Poster

Hur installerar jag den nya versionen av BIOS sen då? Jag letade i BIOS men hittade ingen stans att uppgradera. Det ska vara en ROM-fil va?

 

Vad gör dessa drivers? Ska jag ominstallera Vista eftersom jag inte installerade dessa drivrutiner förrän nu?

 

Bör jag installera ytterligare drivers utöver INF Update Utility?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska jag ominstallera Vista eftersom jag inte installerade dessa drivrutiner förrän nu?

Vad gör dessa drivers?

Det går också bra att göra det nu.

Dessa drivers talar om för operativsystemet hur det på bästa sätt ska konfigurera chipsetet för specifika funktioner som AGP, USB, PCI osv.

 

Det ska vara en ROM-fil va?

Filen du laddar ner är en .zip, men efter att du zippat upp blir det en .ROM fil.

Titta noga i manualen hur du gör för att uppgradera BIOS. Själv tycker jag att ASUS EZ Flash är den enklaste säkraste metoden.

 

• Efter att du zippat upp BIOS-filen namnger du den exakt som det står i manualen.

• För över filen till en diskett.

• Starta om datorn med disketten i och under fasen P.O.S.T. trycker du Alt + F2. Då uppdateras BIOS automatiskt. För att vara säker kan du innan du startar om, ändra i BIOS så att Floppy blir första bootalternativet.

 

Den senaste BIOS-filen för ditt moderkort P5B Deluxe är 1101.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blir klurigt eftersom jag inte installerat någon floppy-enhet. Men det måste väl gå att bränna en CD och ändra så CD-enheten bootas först?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det måste väl gå att bränna en CD och ändra så CD-enheten bootas först?

Nej det går inte.

 

Däremot ser jag nu att ditt moderkort har ett nytt Asus EZ Flash 2 utility, där man kan uppgradera utan floppy. Det står spara BIOS-filen till en USB Flash Disk. Är det samma som USB-minne?

Se manual e2668 eller e3148 sidan: 4.1.3

 

Senaste version av BIOS är 1101 för ditt moderkort. Vilken version har du nu?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...