Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Bränna Video TS i Nero Vision 4

jonazgoransson

Recommended Posts

jonazgoransson

Hej, jag har ett lite bekymmer skulle man väl kunna påstå....

Jag använder Nero Vision 4 och hade tänkt att bränna en Video Ts film, jag tror jag gör som man ska...

1. Skapa din egen DVD-Video

2. Går in på Video Ts mappen som jag ska bränna (öppnar den)

3. Markerar alla filerna med Ctrl-a

4. Bränner

Så här långt går det bra, men när jag sätter i skivan i min dvdspelare så får jag ett lite bekymmer. Jag kan nämligen inte välja text eller audio options, jag har ju oilka "frames" som jag kan gå in på. När jag trycker på huvudmenyn och play. så spelar den huvudmenyn (hänger ni med) istället för att jag ska kunna trycka "play movie", "trailers", "Audio", "subs" mm.....

Är tacksam om ni kan hjälpa mig med detta bekymmret...

Glömde skriva att format på filerna är .VOB om det nu spelar någon roll...

tack på förhand

/jonaz

lizardKng

Först kan du prova att spela upp direkt på datorn, dvdspelarprogram brukar kunna öppna en "dvdfolder" (VIDEO_TS) och spela upp den.

Om det är en kopia av en kommersiell film kan det vara så att man har komprimerat om den så den ska få plats på en DVD och i den processen tagit bort extramaterial, en del menyer, extra ljudspår, extra undertexter m m.

Har du provat att byta undertext med knapp på fjärrkontrollen?

jonazgoransson

Hej, jag provade som du sa att spela den i datorn...här är det inga problem och jag kan gå in på alla länkarna. men när jag kör den i dvdn till tven så "spelar" den upp menyerna istället för att man ska kunna välja dom olika valen.:thumbsdown:

lizardKng

Aha, ja då finns de ju där uppenbarligen. Har tyvärr inget annat tips för tillfället :-(

Hej

Jag har en fundering som grundas på en lärdom från Lizard.

Har du nerovision 4 så har du väl också Burning room och Nero express

normalt kan man bränna en just video_ts direkt i dessa .Skall man inte redigera så är det snabbare och resulterar också i en kopia.Min uppfattning är att Nero vision 4 ibland är lite lömskt och i vissa fall som mina pinnaclefiler helt enkelt förstör dessa .För Video -ts har jag dock inte haft det problemet.

Kanske värt att prova!

LARSAS

[inlägget ändrat 2007-05-03 21:18:19 av LARSAS2]

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...