Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Dubbelklicka på mappar fungerar inte

Phill3land3n

Recommended Posts

Phill3land3n

När jag dubbelklickar på en helt vanlig mapp tänker datorn i nån sekund (urglaset visas) sedan händer absolut ingenting vad kan ha hänt ?

Jag har fått höger klicka o sedan öppna senaste tiden , men låtar, filmer och program svarar den som vanligt på.

emh... hur länge har du haft datorn?

Har du någonsin Defragmenterat den ? x)

MvH

Peter.

"Gör om, Gör rätt!"

Phill3land3n

Jag har väl haft den i ca 1.5 år och nej jag har inte defragmenterat den (vad är det då?) jag har aldrig formaterat den heller....

Står det något i fetstil när du högerklickar på mappen? Jämför med hur det är när du högerklickar på en låt eller film.

Phill3land3n

På mapparna står det enque in winamp :S:S men på låtar program står det öppna , men hur får jag så det blir öppna i fetstil på mina mappar??

Hehe, går det inte bra att spela mappar? ;)

Pröva med det här:

Utforskaren - Verktyg - Mappalternativ - Filtyper

Leta upp Mapp resp. Filmapp i listan (vet inte vad skillnaden är) och se om du kan ändra, antingen med Ändra eller Avancerat, så att Öppna blir standardåtgärd. Jag kommer inte åt de funktionerna på den här datorn så jag har svårt att vägleda dig vidare.

Phill3land3n

Tack för hjälpen, men det är endast på mapp det gick att ändra på filmapp finns inte alternativet open så jag måste väl skapa det. Vet du hur man gör eller?

Kolla på http://www.dougknox.com/xp/file_assoc.htm

där finns Folder Association Fix, det kan kanske fixa det hela.

Men se till att göra en systemåterställningspunkt (Start - Program - Tillbehör - Systemverktyg - Systemåterställning) så att du kan backa tillbaks om något går snett.

Eller om det inte hjälper så kanske tipset på http://www.dougknox.com/xp/scripts_desc/xp_folder_open.htm hjälper.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...