Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Akta er för Surftown!


Tophe

Rekommendera Poster

A.C.Magic
Det enda glädjande i denna historia är att den här tråden hamnar på plats 5 i google när man söker på Surftown...

 

:):):thumbsup:

 

A.C.Magic

power to the people

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 52
  • Skapad
  • Senaste svar
Rest man Klaymen

Har också haft en del kontakt med Surftown för en kunds räkning. Ställde samma fråga 3 gånger men fick svar på något annat. Bifogar mailkonversationen nedan. Mycket lustigt...

 

[log]Hej,

 

Har din kund upprättat avtal med pbs? Annaras kan man inte använda betalningsmodulen.

 

Vet inte vad du försöker få för kontakt i övrigt och vi kan inte helelr hjälpa kunder med deras egnainstallationer.

 

mvh/

 

 

Michael

Surftown Support

 

-

 

Hej!

 

Jag löste det hela med ett php-script som sidan skickar vidare till, men betalservern skickar tillbaka felmeddelande "100,Ukendt eller uspecificeret kommando." trots att jag har satt alla parametrar rätt. Kan det bli så om min kund inte upprättat avtal med PBS?

 

/XX xx

 

 

 

Hej!

Har kunden inget avtal med pbs så kan man inte heller använda deras betalningsmodul utan måste då använda sig av en fristående betalningslösning.

 

Med vänliga hälsningar!

 

 

 

Filip

Surftown Support

 

 

 

Hej!

 

Det var inte riktigt det jag frågade. Saken är den att jag inte vet om min kund har avtal eller inte. Därför undrar jag om felmeddelandet "100,Ukendt eller uspecificeret kommando." innebär att avtal saknas?

 

/XX xx

 

-

 

Hej,

 

Vi kan inte se om kunden har upprättat avtal med pbs.

 

Det är inte vi som har den kontakten utan det är ett avtal direkt mellan kund och pbs.

 

Mvh/

 

 

Michael

Surftown Support

[/log]

 

 

/ RMK

Jobbiga_färger.

 

 

Namn borttaget av moderator på begäran av medlem.

 

[inlägget ändrat 2008-07-28 11:32:36 av Cluster]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Det är naturligtvis fritt att försöka .Men frågan är om det är lönt.

 

Surftown har friskrivit sig enligt avtalet.

 

Denna sida som bör vara den som nämns i mailen gör mig tveksam. http://www.blablabla.se

.Är det verkligen inte en kommersiell verksamhet

 

Han har faktiskt erbjudits en lösning mot en ringa kostnad.Hans ev. kunder hade nog uppskattat en snabb lösning.

 

Ibland mår man faktiskt bäst att bita i det sura äpplet och gå vidare.Man kommer över en oförrätt!

 

LARSAS

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

LARSAS

Denna sida som bör vara den som nämns i mailen gör mig tveksam. http://www.blablabla.se

.Är det verkligen inte en kommersiell verksamhet

 

Han har faktiskt erbjudits en lösning mot en ringa kostnad.Hans ev. kunder hade nog uppskattat en snabb lösning.

 

Ibland mår man faktiskt bäst att bita i det sura äpplet och gå vidare.Man kommer över en oförrätt!

 

www.blablabla.se är inte min sajt.. Jag bara bytte ut mitt domännamn mot detta nu på forumet.. Visste inte att det var en riktig sajt. Misstag. Så det kan du släppa.

 

Min sajt är INTE kommersiell, och jag har INGA Kunder. Surftown har INTE erbjudit en lösning till ringa kostnad.

 

De ville att jag skulle betala en massa extra för att få EXAKT det jag redan betalat för. För att de inte kunde leverera. De ber inte om ursäkt för att mina sidor inte fungerar utan skyller på sina kunder och vägrar lösa sina problem.

 

Jag förstår inte varför du inte ser problemet att ett stort företag lurar sina kunder... Tycker du det är ok att ta betalt för en tjänst och sedan inte leverera den? Det är precis så det har blivi t här.

 

Jag bet i det sura äpplet och gick vidare.. till ett seriöst webhotell. Sen skriver jag av mig här, eftersom jag är arg och eftersom jag till skillnad från Surftown bryr mig om att kreativa människor inte ska bli överkörda av skojföretag. Därför ser jag det som min plikt att varna andra innan de åker dit på detta skräpföretag. Det finns seriösa aktörer på marknaden, Surftown hör inte dit.

 

Än en gång.. MIN SIDA ÄR EN PRIVAT SIDA INTE EN FÖRETAGSSIDA! SURFTOWN HAR INTE ERBJUDIT EN LÖSNING UTAN VILL BARA HA MER PENGAR FÖR ATT LEVERERA DET JAG REDAN BETALAT FÖR.

 

Faktum är att du låter misstänkt likt deras egen support....

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon
.Man kommer över en oförrätt!

Typ: "bend over, take in the arse and walk away"?

Alla lever inte efter den filosofin och även om en anmälan inte leder någonstans så kan ett flertal liknande anmälningar leda till att de utreder avtalsvillkoren i sig. Det är ju rätt märkligt att man kan friskriva sig från något som helst ansvar för att den tjänst man erbjuder plötsligt upphör att fungera eller drastiskt försämras. Enligt samma avtalsvillkor har man ju rätt att säga upp abbonemanget med pengarna tillbaka om avtalsvillkoren förändras. När tjänsterna som man betalat för försämras så anser jag att det är en form av förändring av avtalsvillkoren om än inte bokstavlig.

 

Är det verkligen inte en kommersiell verksamhet

Spelar det egentligen någon roll för den här diskussionen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
LARSAS2 skrev:

 

 

Det är naturligtvis fritt att försöka .Men frågan är om det är lönt.

 

Surftown har friskrivit sig enligt avtalet.

 

 

Har dom friskrivit sig förmågan att vara trevliga mot sina kunder också?

Jag skulle bli förbannad om jag blivit behandlad som Tophe blivit bara för att man väljer att ha en billigare tjänst.

 

Att stället sedan friskrivit sig olika saker i ett avtal förändrar inget. Jag som konsument har väl rätten att bli trevligt bemött när jag ringer och vill ha hjälp. Lovas det en förbättring, så ska den också ske. Det ska inte behöva dras ut på med otrevligheter som svar, som uppenbarligen Tophe råkat ut för.

 

Nä, jag tycker att Tophe i alla fall ska få sina pengar tillbaka. Sedan kan Surftown friskriva sig ifrån allt vad dom vill. Dumpa stället!

 

Till Tophe:

 

Spara all mailkonversation med Surftown.

 

Hör dom sedan av sig och vill komma med en överrenskommelse, så ska du göra det via mail, så att du har bevis för vad som kommits överrens om.

 

Gör inga överrenskommelser via telefon om du inte kan banda samtalet.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Om allt verkar gå bra, måste du ha missat något."

 

- Steven Wright

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Stefan!

Det är nog ingen risk att jag kommer få kontakt med dem via telefon. Jag har nämligen inte rätt att få tala med dem på telefon om jag inte köper ett dyrare konto. Så mail är enda sättet att ha kontakt med dem.

 

Även det är något som biter dem själva i baken genom såna här trådar....

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lizardKng
Surftown har friskrivit sig enligt avtalet.

 

Konsumenttjänstlagen är tvingande, den kan man inte friskriva sig ifrån.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Hehehe!

Klassiskt!

 

Jag skrev till dem härom dagen och frågade om de gjort något åt servrarna än eller om man fortfarande måste betala extra om det ska fungera. De har inte svarat... tror inte de kommer svara heller.

 

Jag är jättenöjd med Indell än så länge.

Kanonbra support! Kan inte fatta att jag stannat så länge hos skämtföretaget Surftown...

 

[inlägget ändrat 2007-05-22 22:55:52 av Tophe]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
allan akhbar

Håller med tophe fullt ut,databasstörningarna pågår fortfarande och själv har jag ett företagskonto som precis i skrivande stund där databasen legat helt nere i 2,5timma,får detta medellande.

Error Type:

ADODB.Connection.1 (0x80004005)

SQLState: S Native Error Code: 1129 [TCX][MyODBC]Host 'wsb7.surf-town.net' is blocked because of many connection errors; unblock with 'mysqladmin flush-hosts'

 

Går över till loopia under veckan.

 

 

SURFTOWN[/] är ett skämtföretag,deras support är dryg,ljuger och är helt ointresserade.

Googla på surftown så hittar ni massor av trådar som denna,det talar sitt tydliga språk.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...

Surftown suger!

Återigen!

Börja skriva det igen!

[log]

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Surftown suger!

Det borde räcka!

[/log]

Det borde räcka!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rappakalja är ju lite kul som spel ändå? ;)

 

Smurftown har väl en del att jobba på om de vill vara ett seriöst alternativ.

 

Oj, stavade jag fel nu?

 

[inlägget ändrat 2007-12-16 01:33:08 av lizardKng]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan ju inte beskylla Surftown för att det inte går att köra stored procedures i mySql. Det står ju i deras supportsektion att de kör med version 4.0.24 som ju förstås inte stödjer SP.

Vad gäller mail så nämns bara att de stöjder JMail, så troligtvis kan du inte använda Net-klasserna för detta, men det får du be dem utveckla.

 

EDIT: Hm, nu hittar jag på en helt annan del av deras sajt att det ska finnas mySql 5.0. Frågan är om de har olika versioner i olika paket eller vad som gäller egentligen.

 

När du säger att "inget av namespacen fungerar" så låter det väldigt luddigt. Hur fungerar de inte? Får du några säkerhetsmeddelanden? Felmeddelanden?

[inlägget ändrat 2007-12-23 07:26:11 av Anjuna Moon]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undervärdera inte människor.

Undervärderade jag dig?

 

Till problemet:

Jag ser inte i din kod att du angett något värde på Credentials. Surftowns mailserver kräver autentisering så pröva med

sClient.Credentials = CredentialCache.DefaultNetworkCredentials;

alternativt

sClient.UseDefaultCredentials=true;

(Förvisso tycker man att de borde ställt in detta i machine.conf men har de glömt detta så använd ovan för att ställa in detta)

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En annan sak att fråga Surftown om är hur de har tweakat sin medium trust level. Som standard så tillåts ju annars bara port 25 för smtp-protokollet. Fråga alltså ex. om de tillåter SocketPermission eller om de modifierat detta på något annat sätt för att tillåta sändning på andra portar.

 

(Kontrollera om du får värdet SmtpAccess.ConnectToUnrestrictedPort på egenskapen System.Net.Mail.SmtpPermission.Access , annars funkar det inte)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Musiccorner, skärp dig nu. Du sabbar för alla härinne med dessa inlägg eftersom det slöar ner sidan någon enormt. Har du inget sakligt att tillägga så var tyst istället, men sluta genast upp med dessa postningar av milslånga idiotier. Inlägget anmält för borttag!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Har du en domän liggande hos dem där du tar emot mail? Då ska du nog se till att kolla med dina listor och nyhetsbrev hur många som försvinner. Försöker man skicka lite html och bifogar ett par bilder så klassas det som spam direkt.

Ett försök att komma till rätta med problemet ledde ingenvart. Då kom faktiskt lite igenom men nu studsar allt som är skickat av min server. Till och med mail utan html och bilder studsar när jag tänker efter.

 

Alltså, försök hitta någon annan som kan ta hand om mailtjänsterna. Surftowns personal har ingen rätt att sitta och bestämma över vilka du ska handla av, vilka nyhetsbrev du ska läsa och vilka vänner du ska ha. Det gör de just nu.

 

En annan firma i UK hade samma problem och jag hade tänkt att handla för en halv miljon om året. Nu fick deras konkurrent affären och jag skickade ett hånfullt fax till de som trodde de var smarta i sin anti-spampolicy. Livet är bra roligt ibland!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

:thumbsup:

Jag har använt surftown nu i snart två år och efter att ha läst många inlägg här på forumet så tycker jag att det är dags att säga vad jag tycker om detta företag.

 

Under dom här åren så har jag aldrig stött på några som helst problem med att "sidan kan inte visas" jag har ej heller blivit oseriöst bemött dom få gånger jag sökt suporten.

Begreppet "man får vad man betalar för " stämmer inte heller eftersom jag tycker dom både är billiga och bra.

När man väl lärt sig menyerna och funktionerna i programet så är det mycket lätt att bygga upp en "skaplig" hemsida.

Jag hade aldrig tidigare jobbat med hemsidor och var på vippen att falla för en dyr lösning innan jag provade surftowns modell och kan idag bara hånflina åt dom som tar hutlöst betalt för att skapa hemsidor åt folk. Det är där vi har dom stora utsugarna, som med färdiga mallar ändrar lite bilder och klipper in din text och sen tar 10-20000kr för detta. Sen påstår man att dom billiga alternativen inte fungerar och att deras "träff funtioner" inte håller måttet. Jag gjorde allt själv utan datorvana och hamnar alltid överst på google. Men visst det tog lite tid innan jag kom på hur man skulle göra.

Så avslutningsvis vill jag säga till Surftown- Ni är duktiga och gör ett bra jobb och så länge ni håller ett bra pris så sticker ni ut ur mängden.

 

Tack för ordet.:thumbsup:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Virtualizer

Jag kan inte göra annat än att fullständigt hålla med dig. Men jag måste mynta uttrycket, man får det man betalar för. Även jag äger en yta på Surftown med x antal domännamn och tycker sammarbetet har funkat ypperligt.

 

Mycket för att jag har "mindre seriösa" projekt på surftowns "privat-servrar". Mina mer seriösare projekt förstår man väl på egen hand att man får betala extra för tjänsten alternativt handla in hårdvaran själv och skaffa domänroller därigenom.

 

Men att sitta och "tyvärr" ge en bra, billig och förhållande vis enkel tjänst på nätet som tillhandahåller vad dom gör för ynka (YNKA) 49 - 60 kronor i månaden skit för att man inte får ut MER av tjänsten man betalar för tycker jag personligen är korkat. (ursäkta men ja, det är korkat)

 

Att dessutom ha en "seriös" företagsidé som baserar sig på nätets billigaste tjänster och sedan ge skulden till tjänsteföretaget för att man inte blir ett multikorporativ och ens ekonomi blir lidande anser jag också korkat.

 

Surftown svarar med att uppgradera, och jag hade nog sagt exact samma sak till min kund...

 

Man köper inte en dx2400-maskin för att sedan komma tillbaka och Klaga över varför man inte kan köra spel eller avanserade grafiska program.. Det går, men blir skit av det...

 

Är man seriös i sitt arbete ser man också till att det man grundar företaget på är av seriös basis.

 

Jag är nöjd Surftownkund och kan inte klaga.. Men jag är också införstådd i vad jag kan förvänta mig av 49 - 60 kronor i månaden..

 

 

///Decnet

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...