Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Söker en LCD/TFT-skärm med TV-tuner 19" till rätt pris?


bchg

Rekommendera Poster

Hej!

Söker en LCD/TFT-skärm med TV-tuner 19" till rätt pris?

Bör ha SCART-kontakt, så jag kan använda den digitala markboxen.

Eller kan man koppla den till en vanlig LCD/TFT-skärm?

Tänkte nämligen kombinera skärm och TV i husvagnen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla på

http://www.prisjakt.nu

ett sätt få bort mer udda är att välja flera sökkriterier

sätta betyg från 8 till 10

ordna dem i pris

välja första skärm uppifrån med många tex minst 5 omdömen

billigast med många nöjda kunder

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Intressant ide att ansluta en LCD skärm till en digitalbox om jag förstår dig rätt.Kommer det verkligen att fungera.Hur gör man ex.med ljudet?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har aldrig provat den ingången men jag förstår inte varför det inte skulle funka? Ljudet får väl ta samma väg som ljud brukar göra.

 

Sen såg jag förstås inte att det stod "...med TV-tuner" i rubriken men det är en helt annan historia. Å andra sidan behövs det ju ingen TV-tuner om man har kompositsignal :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej lizard

Föreslår att du läser frågan nogrannt den innehåller flera frågor!Av vilken jag lämnade en synpunkt gällande ett av alternativen.Lcdskärm kopplad direkt till Digitalbox.Men den är ju inte till fullo belyst ,Ljudet är ju ett litet problem.Men finns det andra aber.

 

LARSAS

 

 

 

 

 

[inlägget ändrat 2007-04-26 22:21:51 av LARSAS2]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ljudet, när jag använder den i husvagnen blir nog datorhögtalare med förstärkare.

Ha inte kollat CD:en i vagnen än, vet ej om den har lågnivå in (men hoppas det) för i så fall kan jag köra ut ljudet där.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Datorhögtalare brukar innehålla sina egna förstärkare så det är därför jag inte förstår problemet.

 

Du såg väl att jag ursprungligen läste fel?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Här har jag efter lite googlande funnit något som verkar vederhäftigt.

http://forum.macworld.se/lofiversion/index.php/t28225.html

Har en känsla av att det bästa är nog att skaffa en TV apparat.Men det finns säkert någon läsare här som kan kommentera frågan.

 

LARSAS

 

[inlägget ändrat 2007-04-27 06:45:56 av LARSAS2]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Komposit och komponent har inget överhuvudtaget att göra med datorsignal eller datorupplösning, det är gamla hederliga analoga videosignaler, inget annat.

 

Men billigare skärmar lär inte ha komposit- eller komponentingång, de har bara VGA (och kanske DVI) och då blir förstås situationen en annan.

 

Nu ska det också sägas att jag definitivt inte rekommenderar någon att skaffa Dell:en som alternativ till TV om man ska mata den med analog signal, den är alldeles för bra för det. :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...