Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vilken Macintosh...


Gabao99

Rekommendera Poster

...kan ge mig den brutala 3d-prestanda mitt 1.06Ghz Pentium III/Ati RADEON@200/400 Mhz system kan ge?

 

Läs mer på www.datorteknik.nu

 

---------------------------

Recensioner av hårdvara

WWW.DATORTEKNIK.NU

---------------------------

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dobroslaw Krawczynski

Det finns ingen sådan mac AFAIK

 

Nu kan du vara stolt, ut med kycklingbröstet :)

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...BEHÖVER såna "pittförlängare" för att ändå kunna komma nästan ikapp?

 

ingen!

 

MVH CH

 

- Som absolut inte behöver några dunderapparater för att vara nöjd, hehehehé!

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, en Power Macintosh G4/450 MP med ATI Radeon (eller rent av G4/400 med ATI Radeon) kan ge dig den brutala 3D-prestandan som ett Radeon-kort ger, eftersom det är samma grafikkort. De nya G4MP-modellerna är också snabba.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

His Divine Shadow

"...kan ge mig den brutala 3d-prestanda mitt 1.06Ghz Pentium III/Ati RADEON@200/400 Mhz system kan ge?"

 

Tja...

Dobro hade rätt...

Ett radeon(finns dom för mac ännu?) skulle kunna få det närmare, men ändå, PCn's andra delar som moderkort och dess arkitektur och OS(Win98/2000 spöar OS classic i 3D prestanda)

Och 2 st. CPU's på maccen så ger ändå ingen riktig skillnad utan OS X vilket är i beta ändå, och kör slött PGA alla debuggnings program som är inbyggda.

 

------------------------------

My psychic emanations have attracted the eliens

His Divine Shadow

http://PlanetDivine-Shadow.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Ett radeon(finns dom för mac ännu?) skulle..."

 

Japp, kostar 970:- (Radeon 32MB DDR-RAM) på AppleStore om du vill bygga din egen konfiguration.

 

 

/Petra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

>> ...kan ge mig den brutala 3d-prestanda mitt 1.06Ghz Pentium III/Ati RADEON@200/400 Mhz system kan ge? <<

 

Det finns ingen sådan mac, men det visste du nog redan. :-)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hans Pedersen

Ehm, Calle. Sen när blev en snabb dator en pittförlängare, egentligen? En Porsche eller en Ferrari, ja, men när fick du senast med en brud hem från krogen när du skröt om din nya dator?

 

Hans:P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mac OS X lanseras i vår.

 

Sedan kan man köra Linux på såväl Mac som PC, det är trevligare än att köra Windows.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik Gustavsson1

"när fick du senast med en brud hem från krogen när du skröt om din nya dator?"

 

HasseP, du har uppenbarligen raggat i fel kretsar...

Sen är ju inte penisförlängarens sak främst till för att impa på tjejer. Den är till för att impa på andra män. Att visa vem som är störst och bäst helt enkelt.

Många av de klassiska "penisförlängarna" impar ju knappast på tjejer, t.ex stereon, hur imponerad blir en normal tjej av att veta att det är specialkablar av guld för 25000 som driver högtalarna för 50 000 kr stycket? De flesta tjejer ser bara 30 st fina romantiska middagar ryka all världens väg..

Kommer du dragandes med en Lamborghini Diablo kommer tjejen se en liten Renault en bit bort och utbrista "-ooh vilken gullig liten bil.. vilken snygg färg den har".. så kan du ta din 2mille-bil och dra något gammalt över dig :-)

Du visar din mobiltelefon, den senaste som har ALLT.. du visar alla funktioner, inklusive dina egenkomponerade ringsignaler i stereo.. tjejen säger.. "kan man ringa med den också?" och "Finns den i blått?"

Du visar din nya iPaq med pocketPC och rubbet.. tjejen kollar på den, tar upp läppstiftet och använder den som primitiv makeupspegel eftersom hon glömde sin hemma.. hon gillade inte avsaknaden av makeupspeglar i din Diablo förresten, åsså fanns det ingen plats för handväskan.. det finns det i renault clio..belysta speglar tillochmed..

 

Men som kille kan jag intyga, att har du en Diablo, iPaq, telefon som klarar allt, stereo för flera hundra tusen och en dator med värstingprestanda.. då är dina killkompisar avis..

 

 

;-)

 

mvh

ErikG

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

errm, generaliserar vi inte lite val vilt har nu?

De flesta tjejer jag kanner ar knappast maste-sminka-mig-konstant tjejer och de flesta killar jag kanner ar inte sa varst impade av varsting stereo och bil...

 

Visst kul att ha schysst stereo, men det kan ju ga till overdrift ocksa, lite sorgligt om man forsoker hitta lycka i matriella saker... IMHO

 

/*

What goes up must come down - just ask any sysadmin

*/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik Gustavsson1

 

Jo, visst generaliserade jag.. eller snarare överdrev hej vilt.. men poängen är ändå att tjejer sällan imponeras av "penisförlängare" utan det är mer för att bräcka andra killar.

Beroende på vilka killar man vill bräcka gäller naturligtvis olika "penisförlängare". Här inne kommer man en bit genom att kunna olika förkortningar och veta allt om OS kernels..

 

;-)

 

/ErikG

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Gör inte reklam. Visst får du skryta med dina kunskaper och briljera med dina djupsinnigheter men det är en helt annan sak än att uppenbart marknadsföra produkter och tjänster som du själv säljer. Men på sina håll finns det forum där du till och med kan göra det."

 

Saxat från eforums regler, vilka kan hittas i sin helhet här: //eforum.idg.se/finstilt.asp

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Simon Johansson

 

Jag måste säga att det här var ett av de bättre inlägg jag har läst hittills!

 

Jag tycker det är dags att vi visar att vi killar egentligen är ganska fåniga med våran prylmani. Jag har själv nyss köpt en Nokia 6210 för dyra pengar, och försökt argumentera varför min 6110 inte var tillräcklig. Det är svårt. Jag löste det dock genom att säga att jag behövde det inbyggda modemet så att jag kan maila från min Palm V.

 

Fan vad tragisk jag känner mig...

 

;)

 

/s

 

========================================

Simon Johansson

Redaktör för Eforum

Simon.Johansson@idg.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik Gustavsson1

"Jag löste

det dock genom att säga att jag behövde det inbyggda modemet så att jag

kan maila från min Palm V."

 

Att kunna maila från sin Palm är inte en helt oviktig funktion....ehm.. JAG tycker det känns som en nödvändighet iallafall...hur kunde jag klara mig innan ;-)

Jag är personligen rätt nöjd med min prylmani.. jag gillar prylar, men samtidigt kan jag hålla band på mig och inser att prylarna inte helt gör mannen :-)

 

/ErikG

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sa, sa, det kan bara bli battre...

*klappar simon sympatiskt pa huvudet*

;-)

/*

What goes up must come down - just ask any sysadmin

*/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dobroslaw Krawczynski

Aj då, jag har varken en Palm eller en egen mobil. Jag har dock en liten TV och en video. Jag har inte ens ett armbandsur hehe

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik Gustavsson1

 

"Aj då, jag har varken en Palm eller en egen mobil. Jag har dock en liten TV och

en video. Jag har inte ens ett armbandsur hehe"

 

Aj aj aj.. Då är det nog bara förkortningarna som kan rädda dig är jag rädd.. :-PPP

 

/E

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sven Sylvester

 

Frågan är inte : Vad ska jag med den här till, utan istället: hur har jag klarat mig utan en sån här[fyll i valfri pryl] så länge.

/Sven

 

"Flest prylar när man dör vinner"

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Mac OS X lanseras i vår.

 

Sedan kan man köra Linux på såväl Mac som PC, det är trevligare än att köra Windows."

 

Varför sådan motvilja mot Windows?

Det verkar som om du har en bestämd åsikt att allt som kommer från Microsoft är dåligt. Ge win åtminstone en ärlig chans.

 

Själv föredrar jag Win98 och Win2000 beroende på vad jag ska göra.

Tycker däremot att Win3.X, Win95 (åtminstone första versionen) och WinMe suger bigtime. NT4 är väl bra, men det börjar bli lite omodernt.

 

Kan också erkänna att Linux är jättebra som serverOS och Mac OS X verkar lovande.

 

Det var väl inte så svårt?

 

PS

Glömde förresten bort BeOS och OS/2 som också är jävligt bra OS.

 

 

 

 

 

 

 

[inlägget ändrat 2000-10-10 11:37:20 av L33t HaX0r]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik Gustavsson1

"Flest prylar när man dör vinner"

 

Exakt!

 

Idag förlorade jag.. vi hade möte med några som ville sälja SMS/Wap lösningar.

 

Jag radade upp min Nokia 7110 och min PalmVx och blev omedelbart brädad av en Casiopeia med färgskärm och PocketPC och såndäringa Ericsson Waptelefon, den med stora skärmen och tangentbordet på en lucka.. (Har svårt att komma ihåg alla Ericssons Rnånting) Det fanns visst 16 till i hela Göteborgsområdet upplyste den stolta ägaren mig.

 

Attans...

Aldrig får man vara nöjd ;-)

 

/EriKG

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik Gustavsson1

"Hehe, snart ska jag bräcka Cassiopean med en iPaq 3650.

P.S. En Eriksson slå en nokia, oomöjligt :)"

 

Nä, Finsk SISU slår allt..

Skulle du få en iPaq genom skolan eller?

 

/E

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...