Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

värdera unika besökare


Tomten777

Rekommendera Poster

Hej

Vet någon hur man värderar t ex 1000 unika besökare per dag kommersiellt?

 

hälsningar

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon

24 öre kanske?

Skämt åsido, vad menar du med "värderar"? Det finns enormt många olika sätt att värdera besökare på en sajt, allt beroende på ur vilken aspekt man värderar dem.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Jo, jag håller på att skriva ihop en affärsplan och måste hitta ett sätt att värdera framtida besökare till de små gulliga riskakapitallisterna. Läst lite på nätet men hittar ingen bra nyckel för värdering. Läste att annonsörer krärer 1000 unika besökare per dag (vad nu unika besökare är) för att överväga att annonsera.

 

/T

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon
Läste att annonsörer krärer 1000 unika besökare per dag

Ok, så det är alltså ur den aspekten du menar. Jag tror det där måste vara rätt varierande beroende på vilken typ av företag som annonserar. Dessutom är det ju av vikt och intresse vilken målgrupp dina besökare tillhör.

Idag sköts ju ofta införsäljningen av annonser av externa konsultfirmor så ett tips är att kontakta någon av dessa, då det tillhör deras "expertis". Jag känner inte till något specifik företag inom denna gren, men någon annan kanske?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, tack

Jag ska försöka få tag på ett sådant företag. Min tanke var att det kanske fanns någon site där man utifrån ett investerarperspektiv värderar besökarstatistik. Med utgångspunkt från just typ av målgrupp, antal besökare, typ av beteende, medlemmar, etc.

/T

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...