Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

IP-telefoni med Gigaset M34


Kalle Dator1

Rekommendera Poster

Kalle Dator1

Hej !

 

Någon som känner till hur man konfigurerar en router DI-604 för Skype. Jag har uppenbara svårigheter att använda Skype i mitt nätverk.

 

Hur stor betydelse har det för Skype-kommunikationen att en webbserver står och snurrar i hemmanätverket ?

 

Köpte en PC-adapter Gigaset M34 USB, att använda till min hemmatelefon, som också är en Gigaset (S450). Men det verkar kämpigt att få det till att fungera ! Telefonen och adaptern kommunicerar nog, men datorn mer eller mindre hänger sig när processorn jobbar med 110 %, som det verkar. Kanske beroende på något konfigurationsfel enligt ovan...

 

Fick vid ett försök ett meddelande att min dator var för långsam för att köra Skype.

Är den för vek, när jag har en processor på 851 MHz och ett ramminne på 896 MB ?

 

 

MVH

 

/Kalle

 

ingen kan göra allting, men alla kan göra någonting, och om alla gör någonting så blir snart allting gjort...

 

[inlägget ändrat 2007-04-24 10:12:31 av VideoKalle]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är den för vek, när jag har en processor på 851 MHz och ett ramminne på 896 MB ?

Inte enligt Skype: http://www.skype.com/download/skype/windows/

Men det beror väl också på vad som körs samtidigt.

 

Jag behövde inte göra något i min router för att kunna köra Skype och vi har också en webbserver gående (på en annan dator).

 

Dock använde jag Skype bara med datorns hörlurar och mikrofon.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...