Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Solidworks filer till Pro Engineer


Elmundo

Rekommendera Poster

Hej

 

Idag kör jag Solidworks 2007. Jag är ganska nöjd med programmet men jag kan på sikt bli tvungen att byta till Pro Engineer.

 

Vet någon om man lätt kan överföra Solidworks filer (både 3D modeller part och assemblys samt de 2D ritningarna som bygger på dessa 3D modeller) till ProE och om dessa blir lika användbara (editerbara) som om man hade skapat dem direkt i ProE?

 

Tack på förhand

Elmundo

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson

Jag vet inte så mycket om just Solids Works, men alla 3D-program jag sett, kan hantera DXF-filer. Vad du sen menar med "lätt"...

 

Om du vill ha en funktion där du bara lyfter in dina projekt, då måste antingen Solid Works kunna spara Pro Engineer-filer, eller så måste Pro Engineer kunna läsa Solid Works-filer.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack

 

Jag vet att de flesta CAD pgm klarar att läsa DWG alt. DXF filer. Med lätt menade jag följande:

Finns det ett sätt att ta in SW filer i ProE utan att tappa funktionalitet i programmet d.v.s. möjlighet att skapa olika 3D delar (parts i SW) och t.ex länka till varandra alt. göra en ritning av dem och behålla länkningen mellan 3D modell och ritning. (Om jag uppdaterar 3D modell vill jag att ritningen uppdateras automatiskt)

 

Jag undrar om man t.ex kan ta in parasolid, STEP; IGES o.s.v. i ProE?

 

Tack på förhand

Elmundo

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...