Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Tv:n stänger av sig


mabite

Rekommendera Poster

Hej alla! Hoppas ngn känner igen detta problem och kan ge mig lite hjälp om hur lösa det. Är totalt novis (och tjej) så jag är mkt tacksam för allt tips och råd.

 

Har en relativt ny Thompson tv. Har fungerat utmärkt tills för ett tag sedan då den började stänga av sig själv. Den stänger inte av sig så ofta men det händer. Efter det så när man ska trycka igång den med fjärren så bara den står och blinkar (utan bild) och klickar som om den försöker få kontakt med ngt men att den ej lyckas. Till slut efter lite blinkand så återgår den till ingen bild och standby läge. Tar jag då och försöker igen så härnder det likadant. När man stoppar in en kassett i videon så går ofta tvn igång av sig själv men när den stängt av sig så står den och blinkar som ovan. Vad kan det vara för problem med den? Vill inte i första hand göra felsök a 500 kr på den + den är en klump att flytta.

 

Tacksam för precis alla råd och tips. Tack på förhand

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
TeAm TuRbO

Har haft liknande problem på min Philips TV.

 

Jag lämnade in den på försäkring och då byttes Bildrörssockel ut. Det skulle ha kostat 727 kr att byta. då vet jag ju inte om felsökningen är med i det priset.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...