Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bärbar inspelning


Dagwyn

Rekommendera Poster

Hej till publiken.

 

Söker bärbar apparat för inspelning i någorlunda bra format och som är enkel att koppla till dator för redigering och utskick.

 

Frugan sjunger barbershop och spelar in de flesta av deras övningar för analys och utskick till sina kompisar.

 

Lösningen idag är en Sony minidisc (mz-710 tror jag) hon fick i julklapp för ett par år sedan.

Sony har ju i sin oändliga visdom bestämt att man inte tillåta digital överföring från md till dator, istället måste man göra analog avspelning till datorn i realtid vilket är grymt tidskrävande (och tråkigt).

 

Börjar allvarligt tröttna efter gårdagens överföring av 2 timmar barbershop (som jag inte är så vansinnigt förtjust i :P )

 

Tips mottages tacksamt.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med en bra mikrofon - är de bra inspelare?

 

Jag använder nu en minidisc med just "problemet" med analog->digital. Dock är ljudet på minidiscen riktigt bra så det är egentligen inget problem. Men bättre är ju alltid bättre?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De ser riktigt bra ut.

 

Men jag hade hoppats att det fanns något i lite lägre prisklass :P

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson

Ja, det är bra inspelare, framför allt M-audios inspelare eftersom den har balanserad ingång med preamp och phatommatning, vilket är en förutsättning för att kunna använda "bra" mickar. (Dock får du omvandla från mickens xlr-kontakt till en stereo-tele)

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...