Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med uppspelning på LG


Ahulthen

Rekommendera Poster

Jag har en inspelningsbar dvdspelare av modellen LG RH188H.

Jag kan helt plöstligt inte spela upp eller spela in på dvdskivor som jag har använt tidigare,det gäller både DVD-R/+R,DVD-RW/+RW och DVD-Ram av olika märken,skivorna kan spelas upp felfritt på datorer och andra dvdspelare.

Inköpta dvdfilmer från butik fungerar som vanligt.

Jag kan formatera och föra över material till helt nya skivor(alltså inte de som jag har använt tidigare) ,men skivorna är bara uppspelningsbara i min dvdinspelare fram tills dess att jag väljer open,det skapas en meny på skivan och skivan åker ut,men nästa gång uppfattar dvdinspelaren skivan som tom trots att den kan spelas upp på en dator eller annan spelare.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gr, har liknande problem med min helt nya LG RH266. Det går att se och välja språk på en DVD men sen hackar den och säger att den har ett navigationsfel. Har skrivit till kundsupport...

 

[inlägget ändrat 2007-04-21 17:21:35 av Pia Nyberg]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gjorde återställning till grundinställningar det gjorde att rutan med texten bildformat blev vit i stället för grå och att en skiva som hade spelats in på en annan dvdinspelare(Thomson) gick att spela upp lika bra som en köpfilm,men fortfarande är funktionen inspelningsformat grå i stället för vit.

Jag har idag varit i kontakt med återförsäljaren som sa att LG kanske kan skicka en skiva med mjukvara antingen direkt till mig eller till återförsäljaren.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...