Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Helt plötsligt går datorn väldigt långsamt


drum_man32

Rekommendera Poster

Jag vet inte riktigt vart i forumet jag ska lägga den här men jag chansar här.

Jo, det är så att jag har flyttat till en lägenhet med Telia 8mbit bredband som krånglade lite de första dagarna (stod att nätverkssladden inte var ansluten trots att den var det, men det har funkat felfritt i tre dagar nu så jag hoppas det är över). Men nu är det så att själva datorn helt plötsligt börjat gå segt. Jag har en AMD Ahtlon 64 Processor 3000+ på 2,01 GHz, 1024 MB RAM och 80 GB hårddisk.

Den har fungerat utan problem i operativsystemet och Internet, som jag främst använder den till, men nu har den börjat liksom när jag startar flera eller något tungt program frysa helt några minuter. T.ex. Internet Explorer, BitComet, Winamp och MSN Messenger på samma gång. Det har den klarat utan några som helst problem innan, men nu så gick det inte alls.

 

Vad kan detta bero på? Jag har kollat viruskoll men det är inga virus, spyware eller sånt. Så, vad i heslike?

 

Tack på förhand!

/Patric

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var inget förutom cookies där heller, och de tog jag bort. Så jag vet inte. Har du någon idé på vad det kan vara?

Av den 80 GB hårddisken jag har är det 18 GB kvar, det kan väl inte vara därför, det är ju inte ens nära fullt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ska ju inte vara problem med så mycket ledigt på hårddisken.

 

Kolla att Windows fortfarande anser att du har 1024 MB RAM på Aktivitetshanteraren - Prestanda - Fysiskt minne totalt

 

Hur ser det ut med CPU-användningen i samband med att datorn fryser till? Om den går upp så kolla på Processer-fliken vad som tar CPU.

 

Kolla om det är så att det är mycket hårddiskaktivitet när datorn fryser till genom att titta på lysdioden för det.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...