Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Varning för ACER


CLPRC

Rekommendera Poster

Köpte en ACER Travelmate aug 2005, efter 10 månader krashade skärmen och efter 16 månader moderkortet.

Har tillbringat timmar i telefon för att få besked, nu har man haft datorn i snart 2 månader utan något besked. Det enda besked jag fått var i början av mars när jag ringde och frågade om läget för att jag skulle åka till Kina i 3 veckor var att man kunde skicka hem datorn trasig så kunde jag försöka laga den i Kina. Ursäkta mig men är det normal attityd på servicen hos ACER?? Har senast idag suttit minst 1 timme i telefon och lyssnat på deras pausmusik utan att komma fram, de kunde väl åtminstone byta ut musiken (har varit samma sedan jag började ringa i februari). Aldrig merACER

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson

Jag har bara positiva erfarenheter. Köpte min Acer i Maj 2000 (!) och fungerar som en klocka. Hade problem med tangenbordet och kunde lösas antingen genom att man skickade in datorn, eller att jag helt enkelt körde den till servicestället själv. Det gjorde jag och 30 minuter senare vad den fixad. Men de äldre modellerna var kanske bättre än dagens...

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De äldre modellerna var säkert bättre sitter f.n. med en IBM från 2001 och den funkar suveränt, (något trög ibland) men vad ska man förvänta sig med en så gammal dator och moderna program.

 

Det som är problemet med ACER är att man har flyttat servicen till Tyskland och dit åker man inte på 30 minuter utan måste skicka den med UPS.

 

Det företag som tidigare hade servicen ligger bara 500m från där jag bor så i det fallet hade det varit mycket enklare.

 

Det går väl snart ännu en vecka utan att det händer något.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson
Det företag som tidigare hade servicen ligger bara 500m från där jag bor så i det fallet hade det varit mycket enklare.

 

Ja, det var dit jag körde. Synd att de flyttat servicen, jag förstår din negativa inställning.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...