Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

uppgradera bärbar med ram och grafikort.


bjja

Rekommendera Poster

hej! kan jag uppgradera min bärbara med ett nytt grafikort just nu har jag geforce 7600 256mb, och kan jag skaffa en gig till alltså så jag får 2gig? tacksam för svar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grafikkort är i princip omöjliga att byta i en bärbar. Helt enkelt för att det inte finns något grafikkort. Oftast är grafikkretsarna fast monterade på moderkortet eller sitter på ett litet specialkort som kan tas loss men då det inte finns sådana "kort" att köpa för konsumenter så är det kört. Minne går att bygga ut. TGitta i manualen eller återkom med tillverkare och modell så får du säkert svar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ska kolla upp det men kan man inte be nån sätta dit en så kallad "kretsar", kan man inte ta ut kretsar ur ett annats grafikort?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Zilver Ztream

Som erki säger, grafikkort är mer eller mindre kört då dessa är inbyggda som chip i datorns moderkort.

 

Det utvecklas externa grafikkort till datorer och det finns i USB2.0 format, men de är sämre än kortet som sitter i din dator nu.

Bandbredden på anslutningarna till din dator är helt enkelt för slöa.

 

 

Om du ger oss namnet på din bärbara så kan vi kolla upp vad för SO-DIMM minnen som passar.

 

 

 

MVH

Dennis

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad kommer den göra för skillnad prestanda mässigt? och vad skiljer sej denna mot dom lite dyrare varianterna?:)

 

 

[inlägget ändrat 2007-04-09 20:56:38 av bjja]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Zilver Ztream

Inte mkt och skillnaderna i pris är minimal, tror Corsair varianten kostar 100:- mer. COrsair är en personlig favorit, men Kingston är otroligt bra minnen de med.

 

Vad det kommer göra, ja, det kommer snabba upp en del i din dator, du kommer kunna ha fler applikationer igång samtidigt och datorn kommer inte bli seg lika fort.

 

Men nu pratar vi bärbar, hur många timmar sitter du egentligen och hur intensiva program kör du?

 

Om du har en stationär och vill ha en speldator, lägg pengarna där istället och använd den bärbara till andra saker som surf, lite lättare spel och andra praktiska saker. :)

 

 

/Dennis

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo men begränsad bugdet så jag kan inte köpa en speldator (tror jag) för det kommer ju kosta så j***a mycket (ursäkta svordom) vad jag använder den bärbara till: jo det är ju den bästa datorn här i hemmet så jag brukar spela ibland t.ex supreme commander, command and counquer 3 och ibland bilder o sånt,sitter väll nåra timmar om dagen:) om speldator så måste det va inte så dyr förslag?

 

ps jag har en stationär men den är just inte så bra 700 nånting mb ram geforce 7600(agp) , intel pentuim 4 1.7 ghz.

[inlägget ändrat 2007-04-09 21:03:54 av bjja]

[inlägget ändrat 2007-04-09 21:07:24 av bjja]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Zilver Ztream

Oj, beror lite på hur tight din budget är. :)

 

Du kan få en väldigt minimal Intel Core 2 Duo med 2x512MB DDR2, ett 7900GS kort (utan brännare, floppy, skärm) för 4-4500:-

 

Eller en AMD64 X2 4600+, 1024MB DDR2,ATI X1950GT kort för 3700->4000:-

 

80Gb hårddisk i bägge burkarna och datorlåda.

 

 

Finns ju alltid begagnade alternativ på www.blocket.se där man ibland kan hitta riktiga klipp. :)

 

 

/Dennis

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen tycker jag. Det enare snabbare i Doom det andra i Half Life.

http://www.chip.de/artikel/c1_artikelunterseite_24662012.html?tid1=&tid2=

På 14:e (överklockat med tex Zalman VF900-Cu kylare?) 17:e resp 20:e plats.

Jag skulle välja 7900GS, bättre linuxdrivare från nvidia än ati.

 

 

[inlägget ändrat 2007-04-09 21:53:01 av jannejanne]

[inlägget ändrat 2007-04-09 21:54:51 av jannejanne]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...