Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vilken backupcell till Presario 1234?


Jodie

Rekommendera Poster

Min Compaq Presario 1234 har numer ständigt "glömt" vad klockan borde vara när den slås på, så jag förmodar att den behöver en ny backupcell. Vad ska den ha för beteckning? Är den svår att byta själv?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det brukar inte vara svårt att byta knappcellsbatteriet på moderkortet, men eftersom det är en bärbar så är det nog bäst att du kollar i handboken. Ta med dig batteriet när du ska köpa det nya så att det blir samma typ.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har sökt i den enda "handbok" jag har - en pdf som jag laddade ner 2004 efter ett tips på //eforum.idg.se/viewmsg.asp?entriesid=539616 men hitintills tyvärr inte funnit något alls om nämnda cell/batteri. Hemmavid finns nog inget inköpsställe, så jag skulle vilja försöka köpa innan jag far hem från min påskferie om någon dag.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla om du ser något knappcellsbatteri när du öppnar luckorna undertill.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gjorde datorn strömlös och vände uppochner på den, och den enda lucka jag såg där stod det typ MEMORY EXPANSION på. Lossade den enda fästskruven och innanför satt vad som väl måste vara RAM-minnet, men ingen knappcell syntes till.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom jag inte hittar något på deras supportsidor om detta CMOS-batteri är det kanske bäst att du hör med HP:

http://wwemail.support.hp.com/fd2/EmailForm?countrycode=us&langcode=en&alt_countrycode=us&sni=compaqpres96339&aoid=null&lang=en&cc=us

 

Eller pröva med deras eget forum: http://forums1.itrc.hp.com/service/forums/bizsupport/home.do?forumId=2&admit=-682735245+1176191040377+28353475

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 8 months later...

Vad jag fått fram på webben vill Compaqen ha en knappcell CR1220, men jag har inte sett några anvisningar hur man går till väga för att byta... Det kanske är jättesnärjigt - finns någon här som har bytt på en sådan här dator?

 

Jag har börjat fantisera att den egendomliga hårddiskaktiviteten, //eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=998804 , möjligen kan orsakas av att knappcellen är slut, så det vore roligt om det ginge skapligt enkelt byta och se....

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...