Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Flashfilm utan kontroller?


Hookey

Rekommendera Poster

hej!

Jag har "omvandlat" en .MOV filmsnutt till flashfilm (.flv). Denna snutt vill jag lägga in på en sida på hemsidan.

Jag använder Dreamweaver 8, och där är det ju lätt att lägga in filmen, men det behövs ett värde på "skin". Alla de "skin" som finns att välja på, medför att filmen får någon typ av menyrad, med start och stopp och så, och det vill jag inte ha. Jag vill bara att filmen ska repeteras i all oändlighet, och att det inte ska finnas några kontroller.

Hur kan jag få till detta?

 

[inlägget ändrat 2007-04-09 15:30:34 av Hookey]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Nej, det alternativet finns inte... Jag försökte också - med mina mycket begränsade kunskaper om kod och så, helt enkelt ta bort "skin-angivelsen" i koden, men den dök upp i alla fall när jag sedan sparade, då valdes "skin1"...

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah! Det går förstås inte om du inte skapar en egen swf i flash först. För i Flash kan du ange "None" som skin.

 

/Mirandir

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok! Då måste jag erkänna min dåliga kunskap på det här området (om jag nu inte redan gjort det...)

Jag importerar alltså in en QT-film i Flash, där "blir" den en .swf film. Sedan lägger jag in den i mitt html-dokument, men hur gör jag då? Väljer jag "media" och sedan...?

Mvh Håkan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...