Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Startar om och om, kommer ej fram till användarkontot


heartbeating

Rekommendera Poster

heartbeating

Installerade Firefox tidigare och det fungerade bra tills datorn hakade upp sig och jag tryckte in på/av knappen och stängde av den. Skulle sätta på datorn igen och den kommer ej fram till användarkontot utan startas om och frågar om den ska starta i felsäkert läge eller normalt. När den startar i normalt läge så fortsätter den starta helt normalt, men sedan släcks den av som när man stänger av en tv och fortsätter starta om på nytt igen.

 

Jag är en fattig student som nu lånat en väns dator, har ingen råd att betala en dyr reparationskostnad och behöver datorn för uppsatsskrivning. Om just DU vet hur jag kan göra så är jag dig absolut evigt tacksam!!

 

Förresten, det är eb Windows XP och Fujitsu Siemens L1300 och den har alltid varit skit. Rekommenderar ej detta märke!

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Zilver Ztream

Hej.

 

Om du startar om datorn i Felsäkerläge, kommer du då in i Windows?

 

När du går in i Felsäkertläge, stäng av Automatisk omstart vid BSOD (Blue Screen of Death).

 

Kontrollpanelen->System->Avancerat

I rutan Uppstart och Återställning, klicka Inställningar

 

Sedan finns det en ruta som är icheckad med namnet "Automatisk omstart", bocka av den, klicka OK.

 

Nästa gång du startar upp datorn normalt och du eventuellt får en Bluescreen så kommer Windows visa den för dig så du kan se vad som gick fel.

 

----

Medans du är inne i Windows i felsäkertläge, gå även till Loggboken.

 

Högerklicka Den här datorn.

Ta Hantera

 

Gå till loggboken och titta sedan under Systemlogg om du ser några röda fel.

Gör detsamma under Programlogg bara för säkerhetsskull.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

heartbeating