Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Kaaos

Typ vektorbilder

Rekommendera Poster

Jag undrar hur man ska göra t.ex logos så att dom går att göra så stora som möjligt efter man sparat filen utan att kvaliteten försämras? Jag jobbar i bl.a Adobe Illustrator, men har inte riktigt kommit fram till hur man fixar vektorbilder eller nåt sånt som möjliggör att kvaliteten behålls oavsett förstoring av bilden. Nån som kan tipsa om hur man ska gå till väga eller till nån bra tutorial (helst på Svenska) till detta? Jag har för mig att man ska spara dom i .eps-format för att få bäst resultat också, stämmer detta?

[inlägget ändrat 2007-04-08 20:04:50 av Kaaos]

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du kan använda Illustrators Live Trace-funktion för att försöka "kalkera" logotypen. Detta förutsätter dock att du har en tämligen högupplöst version av den.

Hälsningar

Robin

http://www.bartholdson.com/blog (mer teknikgnäll, yes!)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Jag jobbar i bl.a Adobe Illustrator, men har inte riktigt kommit fram till hur man fixar vektorbilder

Det är ju exakt det man GÖR i Illustrator? Jag menar, Illustrator är ju skapat just för att göra vektorbaserade bilder. Det går förvisso att exportera bitmapsversioner men de bilder du gör ÄR vektorbilder.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nej sannerligen inte :)

Kanske det är så att Kaaos importerar en bitmapbild och lägger till egna saker i Illustrator, då kommer inte den importerade bitmapbilden att skala snyggt. Men vi kanske får veta snart...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...