Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Typ vektorbilder


Kaaos

Rekommendera Poster

Jag undrar hur man ska göra t.ex logos så att dom går att göra så stora som möjligt efter man sparat filen utan att kvaliteten försämras? Jag jobbar i bl.a Adobe Illustrator, men har inte riktigt kommit fram till hur man fixar vektorbilder eller nåt sånt som möjliggör att kvaliteten behålls oavsett förstoring av bilden. Nån som kan tipsa om hur man ska gå till väga eller till nån bra tutorial (helst på Svenska) till detta? Jag har för mig att man ska spara dom i .eps-format för att få bäst resultat också, stämmer detta?

[inlägget ändrat 2007-04-08 20:04:50 av Kaaos]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag jobbar i bl.a Adobe Illustrator, men har inte riktigt kommit fram till hur man fixar vektorbilder

 

Det är ju exakt det man GÖR i Illustrator? Jag menar, Illustrator är ju skapat just för att göra vektorbaserade bilder. Det går förvisso att exportera bitmapsversioner men de bilder du gör ÄR vektorbilder.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon
Det är ju exakt det man GÖR i Illustrator?

Hehe, då var det inte bara jag som var lite förbryllad över frågan =)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej sannerligen inte :)

 

Kanske det är så att Kaaos importerar en bitmapbild och lägger till egna saker i Illustrator, då kommer inte den importerade bitmapbilden att skala snyggt. Men vi kanske får veta snart...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...